تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

چرا قهوه سرد تنها نوشیدنی است که باید در همین هوای سرد بنوشید!

شاید فکر کنید هنوز زمستان به چله نرسیده، صحبت از یک نوشیدنی خنک چندان هوس برانگیز نباشد و از تصور سر کشیدن یک لیوان قهوه سرد (آیسد کافی) تنتان بلرزد اما تجربه شخصی ما می‌گوید یک نوشیدنی خنک و خوشمزه در هر فصلی می‌تواند حالتان را جا بیاورد و خستگیتان را رفع کند. حالا تصور کنید این نوشیدنی همان قهوه اما سرد باشد.

در این مطلب با چند دلیل ساده و خودمانی می‌خواهیم شما را متقاعد کنیم که چرا قهوه سرد تنها نوشیدنی است که باید در همین هوای سرد بنوشید!

۱. خداحافظی با سوختگی

اگر به تازگی یک چای یا قهوه داغ نوشیده‌اید و از این می‌ترسید که زبانتان دوباره بسوزد، بهترین راه این است که این بار از منوی قهوه‌های سرد یک قهوه سرد سفارش دهید. به این ترتیب نه لازم است که منتظر سرد شدنش بمانید نه دیگر زبانتان می‌سوزد. حتی اگر زبانتان هم نسوزد، ممکن است قهوه را روی لباس یا شلوارتان بریزید. درست است که لباس شما دیگر آن لباس قبلی نمی‌شود اما اگر قهوه‌تان سرد باشد حداقل پوستتان نمی‌سوزد.

۲. قهوه سرد حالت اسیدی کمتری دارد

تحقیقات نشان داده قهوه‌هایی که به روش دمِ سرد تهیه می‌شوند نسبت به قهوه داغ ۶۷٪ اسیدیته کمتری دارند. وقتی قهوه آسیاب شده با آب داغ دم داده شود روغن حاوی ترکیبات اسیدی از آن خارج می‌شود. این همان طعم تلخی است که از قهوه سراغ دارید. سرتان را درد نیاوریم، هر چه قهوه کمتر اسیدی باشد، هم خوش طعم‌تر است و هم برای دندان‌ها و معده‌تان سالم‌تر.

۳. به آسانی در خانه درست می‌شود

باریستای خود باشید و قهوه‌تان را خودتان درست کنید. قهوه‌ای که به روش دمِ سرد درست می‌شود تنها نیاز به یک ظرف شیشه‌ای و وسیله‌ای برای وارد کردن فشار به قهوه آسیب شده دارد. لذت قهوه خانگی به این است که هم طعم ماندگارتری دارد، هم پولتان توی جیبتان می‌ماند.

۴. می‌توانید از آن یک عکس اینستاگرامی جذاب بگیرید

امکان ندارد بعد از درست کردن یک لیوان قهوه سرد دلتان نخواهد از آن عکس بگیرید و یک پست یا استوری اینستاگرامی جذاب و حسادت‌ برانگیز بگذارید.

۵. با یک جرعه خنک سرحال شوید

بعد از یک روز کاری خسته کننده وقتی به خانه برمی‌گردید هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه سر کشیدن یک قهوه سرد حالتان را جا بیاورید. به شما قول می‌دهیم بهترین درمان برای خستگی، اضطراب و افسردگی زمستانی همین نوشیدنی سرد است. علاوه بر این‌، بررسی‌ انجام شده در میان مشتریان یک کافه شناخته شده در آمریکا نشان می‌دهد نسبت به گذشته افراد تقریبا ۸۰% بیشتر قهوه سرد سفارش می‌دهند. همین بررسی نشان داد ۵۶% مشتریان در فصل زمستان قهوه سرد را به قهوه گرم ترجیح دادند.

۶. قهوه یکسان، طعمی متفاوت

کافیست یک قهوه را یک بار به شیوه سرد و یک بار به شیوه گرم درست کنید و تفاوت را در طعم آن‌ها بچشید. چطور دما می‌تواند چنین تفاوتی ایجاد کند؟ یکی از شرکای کمپانی بزرگ استارباکس، شیمی دان و کارشناس قهوه، اعتقاد دارد «قهوه یک فعل و انفعال شیمیایی است». دما و زمان می‌تواند با تاثیر بر میزان اکسیدیته، که هم میزان لازم برای تجیزیه روغن، اسیدها و شکر درون قهوه است، طعم آن را عوض کند. بسته به مدت زمان انجام این فرآیند، عطر و بافت قهوه نیز تا حد زیادی تغییر می‌کند.

چند دلیل قانع کننده برای نوشیدن قهوه سرد

بد نیست بدانید که …

قهوه در دمای ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتی‌گراد تجزیه می‌شود. می‌توان این طور نتیجه گرفت که ترکیب سریع عطر و طعم آن تلخی و رایحه‌ای را که از  قهوه داغ سراغ دارید ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، تهیه قهوه به شیوه دمِ سرد نیازمند صبوری و صرف وقت است، از چندین ساعت تا چندین روز. برای بیرون کشیدن طعم قهوه با آب سرد باید مدت زمان بیشتری صبر کنید، اما ماحصل آن شیرینی طبیعی‌تر و متعادل‌تر است.

پیشنهاد ما

علاوه بر سفارش یک کافه لاته سرد در کافه محبوبتان یا درست کردن یک آیسد‌کافی در خانه پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ردیف نوشیدنی‌ها در یخچال نزدیک‌ترین سوپرمارکت بروید و شیرقهوه‌های آماده (کاپوچینو و اسپرسو) کاله را امتحان کنید.

چند دلیل قانع کننده برای نوشیدن قهوه سرد

منبع: کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *