پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

هوای سرد، ۱۷ برابر هوای گرم، قربانی می‌گیرد.

هوای سرد، ۱۷ برابر هوای گرم، قربانی می‌گیرد. این نتیجه، حاصل پژوهشی است که سال ۲۰۱۵ در ۱۳ کشور جهان انجام شد.

سرفه‌هایی که خبر از عفونت ریه می‌دهند و ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در سرما جان می‌گیرند، تنها عوامل تهدیدکننده سلامت در زمستان نیستند. شاید باور نکنید اما مرگ در زمستان، از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است! اگر مراقب نباشید!

اگر مشکل قلبی دارید …

احتمال مرگ مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی در زمستان بیشتر است. بدن شما هوشمند است و وقتی هوا سرد می‌شود، با کاهش سرعت جریان خون، از اندام‌های شما محافظت می‌کند. اما وقتی به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار هستید، بدن‌تان نمی‌تواند به خوبی خود را با تغییر دمای هوا تطبیق دهد و احتمال تهدیدشدن جان‌تان، بیشتر می‌شود.

اگر با شعله گاز، گرم می‌شوید …

برخی از آمارها می‌‌گویند که ۴۷ درصد از مرگ‌ها در زمستان، به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی قابل حمل رخ می‌دهند. استفاده از ابزارهای ناایمن گرمایشی یا استفاده نامناسب از ابزارهای ایمن، می‌تواند تهدیدی جدی برای جان آدم‌ها در زمستان باشد و به دلیل وقوع آتش‌سوزی، جان‌تان را به خطر بیندازد.

اگر دودکش بخاری را نصب نکرده‌اید …

استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن، علاوه بر خطر آتش‌سوزی، احتمال مسمومیت با گازهای کشنده را هم ایجاد می‌کند. اشتباهاتی که افراد در نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی مرتکب می‌شوند، آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های ابتدای زمستان را افزایش می‌دهد و در روزهایی که سرما با قدرت بیشتری به خانه‌ها حمله می‌کند، افزایش تعداد وسایل گرمایشی ناایمن، زمینه را برای افزایش مرگ‌ومیر فراهم می‌کند.

اگر کفش بدون عاج می‌پوشید …

ناتوانی در حفظ تعادل روی سطوح یخ‌زده، زمینه را برای واردشدن آسیب‌های جدی جسمی به افراد فراهم می‌کند. آسیب‌هایی که ممکن است مشکلات سلامتی مادام‌العمری را برای آنها ایجاد کند یا اینکه به دلیل سقوط، زمین‌خوردن و پرت‌شدن، جان آنها را به خطر بیندازد.

اگر زنجیر چرخ ندارید …

روزهای برفی و بارانی و زمین لغزنده حاصل از آنها، آمار تصادفات رانندگی را بالا می‌برد. اگر محتاط رانندگی نکنید، احتمال آسیب‌دیدن‌تان براثر تصادف‌های درون‌شهری و جاده‌ای، چندبرابر می‌شود. کاستن از سفرهای جاده‌ای غیرضروری در این فصل و احتیاط در ترددهای درون‌شهری، ساده‌ترین راه‌های نجات جان در زمستان است.

اگر بیش از حد لاغرید …

چربی‌های اضافه‌ای که همه عمر شما را کلافه کرده‌ بودند، در این فصل می‌توانند به شما خدمت کنند. به باور متخصصان، آدم‌های لاغری که زیر پوست‌شان، چربی انباشته‌شده کم است، بیشتر در معرض آسیب‌دیدن از سرمای هوا هستند و بیماری‌های زمستانه، بیشتر سراغ‌شان می‌رود.

 منبع: هفته نامه آتیه نو،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *