داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان تاول پا با نسخه های طب سنتی

تاول می‌تواند در هر قسمتی از بدن، به ویژه بر روی دستان، پاها و حتی گاهی اوقات صورت پدیدار شود. تاول‌ها حاوی مایعی هستند که معمولا با آب اشتباه گرفته می‌شود. عواملی که می‌توانند باعث بروز تاول شوند عبارتند از: استرس، تعریق، پوشیدن کفش‌های جدید و اصطکاک مداوم در حین فعالیت جسمی. تفاوتی میان تاول پا و دست وجود ندارد و همگی ناشی از شکافی هستند که میان لایه داخلی پوست و لایه خارجی پوست ایجاد می‌شود.

تاول پا

اقدامات اولیه برای درمان تاول پا

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» در اغلب موارد، درمان اولیه می‌تواند برای رفع تاول پا کافی باشد. اما گاهی اوقات استفاده از آنتی‌بیوتیک یا سایر داروها نیز ضروری است.

روش درمان اولیه:

۱.یک سوزن را با الکل به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.

۲.تاول را با سوزن سوراخ کنید.

۳.تاول را طوری فشار دهید تا مایع داخل آن از طریق سوراخ ایجاد شده خارج گردد.

۴.سپس ناحیۀ تاول‌زده را پانسمان کنید.

۵.بگذارید تاول بهبود یافته و کاملا خوب شود.

برای انجام اینکار باید به این نکات نیز توجه داشته باشید:

-اگر نشانه‌ای از عفونت، مانند مایع زردرنگ مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

-اگر به بیماری‌های مسری نظیر دیابت، ایدز، سرطان یا بیماری قلبی مبتلا هستید، مایع تاول را خارج نکنید.

-از یک پَد با شکل دونات استفاده کنید تا اطراف تاول پوشش داده شود و خود تاول باز بماند.

درمان‌های خانگی تاول پا

روغن کرچک

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درمان تاول پا می‌باشد. مقداری از روغن کرچک را قبل از خواب شب بر روی تاول بمالید و بگذارید تا صبح بماند. بعد از بیدار شدن خواهید دید که تاول کاملا خشک شده است. حواستان باشد که لایۀ بالایی پوست را نکنید و بگذارید به طور طبیعی کنده شود، در غیر این صورت ممکن است تاول دوباره پدیدار شود.

آب گرم

پاهای‌تان را روزی یکبار به مدت ۱۵ دقیقه درون آب ولرم غوطه‌ور کنید. اینکار باعث می‌شود تا لایۀ بالایی تاول نَرم شده و در نتیجه مایع درون تاول بیرون آید. اینکار همچنین به درمان سریع‌تر تاول کمک می‌کند.

پماد آنتی‌بیوتیک

می‌توانید از هر نوع پماد آنتی‌بیوتیک بر روی تاول استفاده کنید. این نوع پمادها برای درمان تاول بسیار مفید هستند. همچنین می‌توان پماد آنتی‌بیوتیک را در آب ولرم ریخت و پاها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن غوطه‌ور کرد.

پَدها تاول

استفاده از پَدهای مخصوص درمان تاول نیز می‌تواند موثر باشد. همانطور که اشاره شد، از پَدهایی استفاده کنید که اطراف تاول را پوشش می‌دهند (وسط آنها سوراخ است) و از پخش شدن باکتری‌ها و عفونت جلوگیری می‌کنند. اگر تاول در کف پای‌تان پدیدار شود، استفاده از پَد می‌تواند روشی بسیار مناسب برای درمان آن باشد.

سرکه سیب

این سرکه می‌تواند بسیار برای درمان تاول موثر باشد. خمیر بدست آمده از پیازهای لِه‌شده را با یک قاشق سرکه سیب مخلوط کرده و بر روی تاول‌ها بمالید. این ترکیب به خشک شدن سریع تاول کمک می‌کند.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *