داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

چای های گیاهی برای درمان بی خوابی

یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای درمان خانگی بی خوابی ، استفاده از چای‌های گیاهی است.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلایل متعدد نمی‌توانند در طول شب خواب کافی داشته باشند و استراحت مورد نیاز برای بدن‌شان را فراهم کنند. عواملی نظیر عادت‌های مضر، استرس، اضطراب و… در بی خوابی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

درمان خانگی بی خوابی

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک‌فکتس» نداشتن خواب کافی و با کیفیت در طول شب می‌تواند به مرور زمان سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن و اضافه وزن را افزایش دهد. در ادامه چند چای گیاهی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند برای درمان خانگی بی خوابی مفید باشند.

چای سنبل الطیب

گیاه دارویی سنبل الطیب معمولا بعنوان یک داروی ضداضطراب (anxiolytic) شناخته می‌شود که می‌تواند سیستم عصبی را آرام کرده و از بروز اضطراب یا استرس جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‌دهند که این گیاه قادر به افزایش تولید GABA (گاما آمینوبوتیریک اسید) است، که نوعی مادۀ شیمیایی در مغز بوده و باعث آرامش جسم و روان می‌شود.

چای بابونه

یک چای ملایم که ذهن را آرام کرده و بدن را برای استراحت و خواب بدون وقفه تشویق می‌کند. نداشتن کافئین و سرشار بودن از ترکیبات ضد التهابی در چای بابونه، آن را به گزینه‌ای عالی برای درمان خانگی بی خوابی تبدیل کرده‌اند.

چای نعناع گربه‌ای

اگرچه نعناع گربه‌ای گیاه مورد علاقۀ گربه‌هاست، اما این گیاه خواص آرامش‌بخشی دارد که بر روی انسان‌ها نیز اثرگذارند. چای نعناع گربه‌ای معمولا با اسطوخودوس یا بابونه ترکیب می‌شود تا اثربخشی‌اش افزایش پیدا کند. چای نعناع گربه‌ای یک روش بسیار قدیمی و کهن برای درمان مشکلات خواب است.

چای گل ساعتی

یکی از ویژگی‌های معروفِ گل ساعتی، تراکم بالای GABA در این گیاه می‌باشد. GABA یک مادۀ شیمیایی است که در مغز تغییراتی ایجاد کرده و باعث بروز تمدد اعصاب و آرامش در بدن می‌شود. خواص گل ساعتی شبیه به گیاه سنبل الطیب بوده و می‌تواند اثرات مشابه ضداضطراب داشته باشد.

چای سبز

چای سبز حاوی مقادیر کمی از کافئین است، اما آنتی‌اکسیدان‌ها و کاتچین‌های موجود در آن باعث برقراری تعادل هورمون‌ها شده و کمک می‌کنند تا خوابی آرام و راحت داشته باشید.

چای میوۀ رازک

از میوه‌های رازک اغلب برای تهیۀ ماءالشعیر استفاده می‌کنند، اما چای این میوه‌ حاوی خواص مهم ضداضطراب و اثرات آرام‌بخش است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای رفع مشکلات خواب باشد.

تیم ترجمۀ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *