تغذیه و تناسب اندامخواص میوه ها

فواید گریپ فروت برای کاهش وزن

رژیم گریپ فروت برای لاغری ، رژیمی بسیار کم کالری است که نحوۀ اجرای آن می‌تواند قبل یا در طول هر وعدۀ غذایی باشد. گریپ فروت نه تنها سرشار از مواد مغذی است بلکه دارای مقادیر زیادی آب و فیبر نیز می‌باشد و به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید و به همین دلیل از  پرخوری جلوگیری می‌کند. برای این رژیم غذایی دستورالعمل خاصی وجود ندارد و شدت آن، بسته به دستورالعمل‌هایی که دنبال می‌کنید، متفاوت است. عمدتاً تمام رژیم‌های گریپ فروت سبب کاهش دریافت قند و کربوهیدرات می‌شوند، در حالی که نیروی جذب شده از غذاهای کم پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای کم کالری را افزایش می‌دهند. همچنین شما می‌توانید نصف گریپ فروت، یا یک لیوان از آب آن را با هر وعدۀ غذایی میل کنید.

رژیم گریپ فروت

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» نظرات متفاوتی در مورد رژیم گریپ فروت وجود دارد. برخی ادعا می کنند که خواص چربی سوزی باور نکردنی دارد. اما در واقع مزایای رژیم غذایی بر اساس کاهش کالری و رعایت اشتها می باشد. با کاهش رژیم غذایی بطور طبیعی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد در روز با کمبود کالری مواجه خواهید شد که سبب کاهش وزن می شود. این رژیم غذایی همانند بسیاری از رژیم ها، سبب خستگی شده و به دلیل تکراری بودن، امکان رعایت نکردن آن، بالاتر است.

برنامه رژیم گریپ فروت

بیشترین تغییراتی که به واسطۀ رژیم گریپ فروت رخ می دهد، حداقل ۱۰ روز به طول می انجامد و در بیشتر روزها، از الگوی مصرفی مشابه ای استفاده می شود. مخصوصاً زمانی که به مصرف ۸ لیوان آب در روز و یا مصرف آن در هر وعده غذایی می رسد.

صبحانه

-نصف گریپ فروت

-یک فنجان چای سبز یا قهوه سیاه

-۲ عدد تخم مرغ سرخ شده (به همراه یک قاشق چایخوری روغن زیتون)

-۲ برش گوشت بوقلمون

ناهار

-یک فنجان آب گریپ فروت (نوشیدنی)

-حدود ۶۰ گرم ماهی قزل آلا

-۲ فنجان اسفناج

-۲ قاشق غذاخوری سس ایتالیایی

شام

-نصف گریپ فروت

-حدود ۶۰ گرم گوشت سینه بوقلمون

-یک فنجان هویج بخار پز و یا کلم بروکسل

-یک فنجان قهوه یا چای سبز

-خوراکی پیش از خواب: یک فنجان شیر بدون چربی یا یک فنجان آب گوجه فرنگی

مزایای رژیم گریپ فروت

 از مزایای مصرف روزانه ی گریپ فروت، می توان به کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

کاهش وزن

با کاهش شدید کالری، به طور ناگهانی دچار کاهش وزن می شوید. اگر این رژیم غذایی، برای کاهش سریع وزن در نظر گرفته شده، با نتایج به دست آمده هیجان زده می شوید.

تقویت سیستم ایمنی

غلظت بالای ویتامین C، سیستم ایمنی مورد نیاز بدنتان را تقویت می کند.

معایب رژیم گریپ فروت

اشکال اصلی رژیم غذایی گریپ فروت این است که از نظر کالری و تکراری بودن، بسیار محدود است و به این دلیل، احتمال رعایت نکردن آن، بالاست. علاوه بر این، پس از گذشت ۱۰ الی ۱۲ روز از شروع این رژیم، با اینکه ممکن است دچار کاهش وزن شده باشید، اما این وزن می تواند به یکباره، با برگشتن به رژیم غذایی معمولی، دوباره بازگردد.

 به عبارت دیگر نتایج می توانند کوتاه مدت یا موقتی باشند، مگر اینکه بعد از پایان رژیم گریپ فروت، آن را با یک رژیم یا استراتژی دیگر برای لاغری جایگزین کنید.

تیم ترجمۀ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *