آشپزیخوراک و خورشغذای بین المللی

طرز تهیه مرغ لیمویی غذای چینی

در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شما را با طرز تهیه مرغ لیمویی آشنا نماییم. این غذا یک غذای چینی است که طعم بسیار خاص و ویژه‌ای دارد و با ذائقه ایرانی کاملا تطابق دارد.

مواد لازم جهت تهیه مرغ لیمویی

مواد لازم مقدار
سینه مرغ بزرگ دو عدد
تخم مرغ یک عدد
سس سویا یک قاشق غذاخوری
روغن کنجد یک قاشق چایخوری
لیموترش دو عدد
نشاسته ذرت سه‌چهارم پیمانه+نصف قاشق غذاخوری
آب مرغ نصف پیمانه
شکر یک‌سوم پیمانه
نمک و روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ لیمویی

در ابتدا تخم مرغ را درون کاسه‌ای شکانده و سس سویا، روغن کنجد و پوست رنده شده یک عد لیموترش را به آن اضافه نمایید. ترکیب حاصله را کاملا هم بزنید و کنار بگذارید. سینه‌های مرغ را به شکل نوار‌های باریک برش بزنید و درون این مواد بخوابانید. روی کاسه را بپوشانید وبه مدت یک الی دو ساعت در یخچال نگهدارید. در یک ظرف دیگر، نشاسته ذرت و مقداری نمک برزید.

کف یک چینی بزرگ را چرب نمایید. مرغ‌ها را جداگانه داخل نشاسته فرو کنید تا آرد همه جای آن را بپوشاند و درون سینی قرار دهید. هنگامی‌که همه مرغ‌ها را آماده کردید، یک ماهیتابه عمیق روی حرارت ملایم قرار داده و حدود دو سانتی متر روغن درون آن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. هربار از تکه‌های مرغ را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه در روغن سرخ نمایید تا کاملا سرخ و گوشت مرغ کامل پخته شود.

طرز تهیه مرغ لیمویی غذای چینی مناسب برای ذائقه‌های ایرانی

مرغ‌ها را از روغن خارج نموده و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شوند. جهت تهیه سس، پوست لیموی دیگر را رنده کنید و درون قابلمه بریزید. آب هر دو لیموترش، نصف پیمانه آب‌مرغ و یک‌سوم پیمانه شکر را به آن اضافه نمایید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و بدون وقفه هم بزنید تا شکر‌ها آب شوند و مایع به جوش بیاییند.

درزمانی که مایع قل می‌زد دوغاب نشاسته ذرت (نصف قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بهمراه یک قاشق غذاخوری آب) را به آن اضافه نمایید و کامل هم بزنید. سس در این مرحله غلیظ و شفاف می‌شود. حرارت را خاموش و به آن نمک اضافه کنید. مرغ‌های سرخ شده را درون ماهیتابه ریخته و این سس را به آن‌ها اضافه نمایید و روی حرارت تفت دهید. جهت تزئین می‌توانید روی آن‌ها کنجد بوداده و پیازچه خرد شده بریزید.

منبع: بیر کلیک

One thought on “طرز تهیه مرغ لیمویی غذای چینی

  • leila

    با سلام و عرض ادب خدمت شما من غذاهای چینی رو میپسندم چون به ذائقه ما ایرانیها هم نزدیکه مممنونم از شما فقط لطف کنید بگید برای خوشمزه تر شدنش چه کار کنم ؟ چون من ساکن امریکا ام و این غذای لذیذ و خوشمزه رو خوردم منظورم سسی که برای روی آن میریزند رو میگم چون یک سس مخصوصی داره که خیلی خوشمزه اش میکنه با سپاس از شما ???

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *