۵ ماده غذایی سالم برای جلوگیری از احساس گرسنگی

جلوگیری از احساس گرسنگی : رژیم غذایی ممکن است به دلایل مختلفی متوقف شود ، اما یکی از دلایل عمده‌ی آن گرسنگی است . اغلب اوقات مردم به اشتباه با احساس گرسنگی رژیم خود را ادامه می‌دهند اما قطع کردن کالری به معنای نخوردن مواد مغذی و گشنگی کشیدن نیست بلکه باید روی غذاهایی تمرکز کنید که احساس گرسنگی را در شما از بین ببرد و به شما کمک کند بهتر اما کمتر غذا بخورید . شما می‌توانید از خوردن میان وعده بپرهیزید یا می‌توانید به جاهای غذاهای حجیم غذاهای خوب بخورید . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم ۵ ماده غذایی سالم معرفی نماییم که به جلوگیری از احساس گرسنگی کمک شایانی می کند . همراه ما باشید .

۵ ماده غذایی سالم برای رفع گرسنگی

۱ – بادام

جلوگیری از احساس گرسنگی با 5 ماده غذایی سالم

اگر به دنبال ماده غذایی هستید که آن را با احساس خوبی بجوید، می‌توانید از بادام استفاده کنید. بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است و بادام باعث می‌شود که مدت زمان طولانی‌تری احساس سیر بودن داشته باشید و به کاهش وزنتان نیز کمک می‌کند و همچنین برای پوست بسیار مفید است. ولی حواستان باشد که هرچیزی را برای موثر بودن باید در مقدار کم مصرف کنید.

۲ – بلغور جو دو سر

جلوگیری از احساس گرسنگی با 5 ماده غذایی سالم

چه چیزی بهتر از این که برای شروع روز خود از این ماده غذایی خوشمزه و مقوی استفاده کنید و در تمام طول روز شما را پر نگه دارد. بلغور جو دو سر به آرامی هضم می‌شود و به همین دلیل باعث می‌شود شما خیلی دیر احساس گرسنگی کنید و به غذاهایی که می‌بینید اشتیاقی نشان ندهید.

۳ – قهوه

جلوگیری از احساس گرسنگی با 5 ماده غذایی سالم

خوردن یک فنجان قهوه در شروع روز کاری است که خیلی‌ها به آن علاقه نشان می‌دهند. قهوه علاوه بر اینکه به از بین رفتن خواب آلودگی اول صبح به شما کمک می‌کند،‌می‌تواند متابولیسم بدنتان را هم افزایش می‌دهد. قهوه حتی باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. این نوشیدنی پرطرفدار، دارای مزایای زیادی است، اما فراموش نکنید هر چیزی به اندازه متعادلش خوب است.

۴ – ماهی سالمون

جلوگیری از احساس گرسنگی با 5 ماده غذایی سالم

برای همه‌ی طرفداران غذاهای دریایی، سالمون یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. سالمون دارای هورمون لپتین است که اشتهای شما را کم می‌کند. سالمون راحت پخته می‌شود و در کنار همه‌ی غذاها می‌توانید از آن استفاده کنید پس ارزش امتحان را دارد.

۵ – آووکادو

جلوگیری از احساس گرسنگی با 5 ماده غذایی سالم

آووکادو یک ماده غذایی جادویی است و وقتی آن را میخورید سیگنال‌هایی به ذهنتان فرستاده می‌شود که شما باور کنید سیر هستید و احساس پر بودن داشته باشید. آووکادو سرشار از چربی سالم و فیبر است که باعث می‌شود شکم شما را پر نگه دارد.

چند توصیه برای جلوگیری از احساس گرسنگی

۱ – پروتئین بیشتری بخورید

۲ – میوه میل کنید

۳ – فیبر بیشتری میل کنید

۴ – به اندازه‌ی متعادل چربی خوراکی استفاده کنید

۵ – در برابر رژیم غذایی تان انعطاف پذیر باشید

منبع: بیر کلیک

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.