روغن هاعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

چگونه میتوانید خودتان افسردگی را در منزل درمان کنید؟

افسردگی که یک اختلال روحی شایع بوده، باعث بروز برخی علائم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها احساس ناراحتی و غصۀ مداوم است. همچنین ممکن است فعالیت‌هایی که در برای شما در گذشته جالب به نظر می‌رسیدند، دیگر لذت‌بخش نباشند. افرادی که از افسردگی رنج می‌برند ممکن است فکر کنند زندگی ارزش زیستن ندارد. برای کاهش علائم و کنار آمدن با افسردگی، درمان‌های مختلفی از جمله درمان دارویی و روان‌درمانی وجود دارد. اما می‌خواهید بدانید چگونه میتوانید خودتان افسردگی را در منزل درمان کنید؟ اگر به درمان دارویی اعتماد ندارید، بدانید که روش‌های درمان خانگی افسردگی هم وجود دارند.

درمان خانگی افسردگی

به گزارش عطارباشی به نقل از «دیوید ولف» درمان خانگی افسردگی با تغییر بخش هایی از سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و ورزش همراه است. به علاوه مکمل های طبیعی هم برای افسردگی وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر از تغییرات سبک زندگی و روش های درمان خانگی افسردگی ادامه ی متن را مطالعه کنید.

رژیم غذایی

غذایی که برای خوردن انتخاب می کنید بر اخلاق و حالات روحی‌تان تاثیر می گذارد. غذاهایی انتخاب کنید که برای حامل های عصبیتان مفید باشند. این حامل ها همان رابط های مغزی هستند که حال روحی، سطوح انرژی، اشتها و بسیاری از عملکرد های دیگر بدن را کنترل می کنند. آنچه به بدنتان وارد می شود تاثیر زیادی بر حامل های عصبیتان دارد. برای درمان خانگی افسردگی حتما اسیدهای چرب امگا ۳، میوه و سبزیجات ارگانیک، و پروتئین های سبک را در رژیم غذایی روزانه ی خود داشته باشید.

ارتباط برقرار کنید و کمک بگیرید

از آنجایی که افسردگی در پی مسائل روانی ایجاد می شود، نداشتن روابط دوستانه آن را بدتر می کند. به دنبال گروه دوستانه ای باشید که شما را حمایت و تشویق کنند. همچنین می توانید در مورد کمک گرفتن از یک مشاور هم فکر کنید و تصمیم مناسب بگیرید. به هر حال، حمایت اجتماعی یکی از بهترین درمان های طبیعی افسردگی محسوب می شود. پس روابط قوی یک درمان طبیعی موثر برای افسردگی است.

ورزش کنید

در سال ۲۰۱۲یک تحقیق سیستماتیک انجام شد که نشان می داد که ورزش می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد؛ خصوصا اگر همراه با روان درمانی نیز باشد. در زمینه ی ورزشی هر شخصی نیاز های متفاوتی دارد. اگر آماتور هستید، حتما از ورزش های سبک شروع کنید. در کل سعی کنید هفته ای سه تا پنج روز و به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. مطابق علاقه و نیازتان می توانید دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی، پیلاتس، یوگا و یا هر ورزش دیگری انجام دهید. مطمئن باشید بالاخره ورزش مورد علاقه تان را پیدا خواهید کرد.

از بین درمان های طبیعی افسردگی، ورزش متنوع ترین آن هاست. پس آنچه برایتان بهترین تاثیر را دارد پیدا کرده و انجامش دهید.

درمان خانگی افسردگی

بیرون بروید

تحقیقات نشان داده اند افزودن سطوح ویتامین D می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. شایان ذکر است که رابطه ی بین افسردگی و کمبود ویتامین D، که در اثر کم قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود، از حدود دو هزار سال پیش شناسایی شده بود. سعی کنید روزانه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آفتاب بروید. هر وقت هوا خوب است به بهانه ی گرفتن ویتامین D بیرون بروید و خوش باشید.

از خوراکی‌های فرآوری شده پرهیز کنید

در واقع هله هوله مانند دارو است. با خوردن چیپس، کلوچه و چیزهایی ازین دست، سروتونین که یک ماده ی شبه افیونی است آزاد می شود و در مغز مانند افیون عمل می کند. اما این خوردنی ها منجر به اضافه ی وزن، اختلالات خواب، رشد بیش از حد قارچ کاندیدا، و کاهش سطوح انرژی می شوند که همگی این ها می توانند علائم افسردگی را بدتر کنند. اگر می خواهید بهتر شوید از غذاها و میان وعده های طبیعی استفاده کنید.

روغن‌های معطر

روغن های معطر روشی عالی برای درمان خانگی افسردگی و پرخاشگری هستند. از روغن لاوندر (اسطوخودوس) که باعث کاهش استرس و ایجاد احساس صلح و آرامش می شود و خواب را بهبود می بخشد استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهند که روغن لاوندر تاثیرات حفاظتی بر سیستم عصبی دارند. این روغن گیرنده های دوپامین را تقویت می کند و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

برای درمان افسردگی ۵ تا ۱۰ قطره از روغن لاوندر را به آب گرم حمام اضافه کنید. همچنین می توانید شب ها هنگام خواب ۵ تا ۱۰ قطره ازین روغن را در اطراف تخت خود بچکانید تا خواب راحت تری داشته باشید. صبح ها هم می توانید ۲ تا ۵ قطره از روغن لاوندر را روی شقیقه ها، سینه و مچ دست خود بزنید.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *