داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش های درمان گیاهی کمر درد

کمر درد مشکلی است که می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد. گاهی ممکن است بلند کردن یک جسم سنگین علت کمر دردتان بوده و یا شاید این درد ناشی از وضعیت نشستن‌تان پشت رایانه در محل کار باشد. از آنجایی که علل کمر درد طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهند، بهتر است برای تشخیص صحیح به پزشک مراجعه کنید. سپس می‌توانید با مشورت او از روش‌های درمان گیاهی کمر درد که در این مطلب گردآوری شده‌اند نیز بهره ببرید. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

درمان گیاهی کمر درد

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از افراد در دوران زندگیشان حداقل یک مرتبه به علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. شیوع کمر درد در زن و مرد یکسان است، این عارضه در هر سنی اتفاق می‌افتد ولی بیشتر در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی دیده می‌شود.

درمان گیاهی کمر درد

بابونه

مبتلایان به دردهای سیاتیکی باید ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در یک لیتر آب دَم و در سه وعده میل کنند.

اکلیل کوهی (رز ماری)

یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می‌کند، اکلیل کوهی است. برای این منظور باید ۲۰۰ گرم برگ‌های خشک شده اکلیل کوهی را پودر و با عسل ترکیب؛ روزانه یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را میل کنید.

خرما

مصرف روزانه چند عدد خرما به مبتلایان به کمر درد توصیه می‌شود؛ همچنین می‌توانید خرمای بدون هسته را با دنبه، زنجبیل و کمی روغن کنجد ترکیب کنید سپس این مخلوط را به محل درد بزنید و روی آن را ببندید.

خارخاسک

شاخ و برگ تازه گیاه خارخاسک را در روغن کنجد بجوشانید تا آب آن بخار شود و روغن آن باقی بماند سپس کمرتان را با این روغن ماساژ دهید.

زنجبیل

در طب قدیم، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می‌شد. عصاره زنجبیل سبب تسکین درد عضله و مفصل می‌شود زیرا حاوی فیتوکمیکال است که از بروز التهاب جلوگیری می‌کند.

سیاه دانه

افراد دچار کمر درد باید جوشانده سیاه‌دانه یا مخلوط سیاه‌دانه پودر شده با عسل را به مدت ۲ ماه مصرف کنند.

اسپند

مبتلایان به کمر درد باید یک قاشق مرباخوری اسپند تمیز را روزانه ۲ بار (صبح و عصر) میل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *