داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش های طبیعی موثر در درمان اوتیسم

اوتیسم به طیف وسیعی از شرایط مشخص شده توسط چالش‌های رفتاری اطلاق می‌شود. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است با اختلال در مهارت‌های اجتماعی، کارهای روزمره ، گفتار و ارتباطات غیرکلامی مواجه شوند. هنوز علت دقیق اوتیسم شناخته نشده است اما محققان معتقدند ممکن است ناشی از اختلالات در ساختار یا عملکرد مغز باشد. برخی از مطالعات نیز نشان می‌دهند که اوتیسم می تواند به دلیل التهاب، کم‌خونی، کمبود مواد مغذی و آلرژی غذایی ایجاد شود. چندین شیوۀ طبیعی برای درمان اوتیسم وجود دارد که می‌توانند به مدیریت و کنترل علائم این بیماری کمک کنند. خوردن غذاهای سالم و پرهیز از غذاهای مضر می‌تواند به تنظیم خلق‌و‌خو و بهبود کمبود مواد مغذی کمک کند. در ادامه این مطلب به چند روش طبیعی برای درمان اوتیسم اشاره می‌کنیم.

درمان اوتیسم

آنزیم‌های گوارشی

به گزارش عطارباشی به نقل از «دیوید ولف» بعضی از کودکان مبتلا به اوتیسم دچار مشکلات گوارشی هم هستند. آنزیم های گوارشی می توانند باعث جذب ویتامین ها شوند و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای بهبود آسیب ها و جلوگیری از مسمویت های غذایی تأمین کنند. همچنین آنزیم های گوارشی می توانند به عنوان مکمل های طبیعی برای کنترل و درمان اوتیسم استفاده شوند.

روغن‌های گیاهی

روغن های گیاهی متعددی وجود دارند که می توانند به عنوان داروهای طبیعی برای اختلالات اوتیسم استفاده شوند. روغن زیتون می تواند به کاهش استرس و احساسات منفی کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند .عرق نعناع نیز به عنوان یک مسکن و آرام بخش شناخته شده است و می تواند باعث بهبود وضوح ذهنی کودکان اوتیسمی شود.

ویتامین D۳ و درمان اوتیسم

بسیاری از کودکان اوتیسمی به کمبود ویتامین D نیز مبتلا هستند. برای پیشرفت عملکرد مغز باید این کودکان را تشویق کرد تا برای جذب ویتامین D از طریق نور خورشید، بیرون از خانۀ خود مشغول بازی شوند یا از مکمل های ویتامینی استفاده کنند.

ال کارنیتین

ال کارنیتین اسید آمینیه ای است که در بهبود علائم اوتیسم نقش بسزایی دارد. محققان دریافتند که مکمل های ال کارنیتین ممکن است نشانه های رفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود بخشند و همچنین آمینو اسیدها را به عنوان یک روش طبیعی برای درمان اوتیسم معرفی کردند.

پروبیوتیک

مصرف روزانه ی پروبیوتیک یا اضافه کردن غذاهای حاوی پروبیوتیک به وعده های روزانه می تواند سلامت روده را تضمین کند. برخی از مطالعات نشان می دهند رابطه‌ای مستقیم بین اوتیسم و مسمومیت غذایی وجود دارد. حتما باید پروبیوتیک ها را در برنامه ی غذایی کودکان مبتلا به اوتیسم به منظور حفظ سلامت روده جای دهید.

غذاهای مفید برای کودکان مبتلا به اوتیسم

مواد غذایی کامل

اکثر غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند کودکان اوتیسمی را دچار مشکل کنند. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما یک رژیم غذایی سالم، کامل و بدون مواد افزودنی و غذاهای فرآوری شده را مصرف می کند.

فیبر

همان طور که قبلا نیز اشاره شد اکثر کودکان مبتلا به اوتیسم به مشکلات گوارشی نیز مبتلا هستند. فیبر از آن دسته محصولاتی است که سلامت گوارش را تضمین می کند. خوب است بدانید مواد غذایی حاوی فیبر فراوان عبارتند از: موز، مارچوبه، لوبیا، پیاز و نخود فرنگی.

درمان اوتیسم

پروبیوتیک

غذاهای رژیمی که حاوی پروبیوتیک هستند می توانند به سلامت روده کمک کنند. غذاهایی شامل کلم، نارگیل، کیمچی و کفیر شامل پروبیوتیک های سالم هستند.

درمان اوتیسم با چربی های امگا ۳

کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب دچار کمبود چربی های ضروری نیز هستند. گنجاندن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ در برنامه ی غذایی این کودکان الزامی است. غذاهایی از قبیل : آووکادو، مغز گردو و دانه چیا.

غذاهای مضر برای کودکان مبتلا به اوتیسم

گلوتن

غذاهایی که در آنها گندم استفاده شده است مانند نان، ماکارانی و غلات گندم ، حاوی گلوتن هستند. کودکان اوتیسمی منع مصرف گلوتن دارند باید از مصرف این غذاها بپرهیزند .

لبنیات

لبنیات گاوی حاوی پروتئینی به نان کازئین A۱ می باشد. این پروتئین می تواند باعث آلرژی شود. برای برخورداری از کلسیم می توان سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، مثل پرتقال و بادام را جایگزین کرد.

شکر

شکر فرآوری شده باعث التهاب در بدن می شود. نوسانات قند خون می تواند باعث مشکلات رفتاری شود. مبتلایان اوتیسم  از مصرف غداهای حاوی شکر فرآوری شده باید پرهیز کنند. خوراکی هایی مانند: آب نبات، دسر، نوشابه و آبمیوه ها.

مواد غذایی حاوی رنگ‌های خوراکی

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است به غذاهایی که حاوی رنگ خوراکی هستند حساسیت داشته باشند. به این منظور باید از مصرف هرگونه غذای فرآوری شده خوددارای کنند تا در معرض خطرات مواد شیمیایی قرار نگیرند.

سویا

سویا یکی دیگر از مواد غذایی آلرژی زاست که برای این کودکان مضر می باشد. چرا که حاوی اسید فیتیک است و می تواند باعث تحریک روده ها و ایجاد کم خونی شود.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *