تغذیه و تناسب اندامورزش

چالش جعبه نامرئی چیست؟ چگونه آن را انجام دهیم؟

همه چالش‌های قبلی را فراموش کنید! جدیدترین چالشی که امروزه فضای اینترنت را در نوردیده و به‌شدت فراگیر شده، چالش جعبه نامرئی است. بعد از چالش‌های مختلف مثل سطل یخ و چالش مانکن، این‌بار چالش جالب و دیدنی جعبه نامرئی که مهارت و تمرکز خیلی زیادی نیاز دارد را امتحان کنید.

جعبه نامرئی، بدون شک سخت‌ترین چالشِ ممکن بوده که به یکی از پر بیننده‌ترین چالش‌های سال ۱۳۹۶ تبدیل شده است؛ اگر شما نیز علاقمند به انجام این چالش هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

بسیاری از افرادی‌که برای بار اول این ویدئو را دیدند تصور می‌کردند که قطعاً انجام چنین حرکتی غیرممکن بوده و کاملاً شوخی است؛ زیرا جعبه‌ای که برای انجام این حرکت به کار برده می‌شود،‌ واقعی نبوده (نامرئی) و برای تمرین چنین حرکتی باید کاملاً جاذبه زمین را نادیده گرفت.

با فیتامین همراه باشید تا به شما بگوییم آیا انجام چنین حرکتی امکان‌پذیر است یا خیر؛ و اگر امکان‌پذیر است چگونه می‌توان آن را انجام داد (چگونه با فیتامین، به ورزش علاقمند شدم). ما از چندین کارشناس ورزشی و بدنساز در مورد چگونگی انجام این حرکت سوال کردیم، در ادامه همه زیر و بم انجام این چالش جذاب را به شما آموزش خواهیم داد.

 قدرت عضلات پا و هسته بدن

به گفته تمامی کارشناسان ورزشی گروه فیتامین، تمام افرادی‌که قصد انجام چالش جعبه نامرئی را دارند باید چابک و انعطاف‌پذیر بوده و عضلات قدرتمندی داشته باشند.

باید عضلات ران تا حدی قوی باشد که بتوانید مدت زمان کوتاهی پای‌تان را در وضعیت مورد نظر روی هوا (جعبه نامرئی) ثابت نگه دارید؛ البته از قسمت پایینی شکم و هسته بدن نمی‌توان غافل شد، زیرا این عضلات نیز در حین انجام حرکت درگیر خواهد شد؛‌ همچنین عضلات ساق پا و چهار سر ران نیز به ثابت نگه داشتن پای شما بر روی جعبه کمک بسیاری خواهد کرد.

دقت کنید که این حرکت، دارای سطح دشوار و پیچیده‌ای است و افرادی که یوگا و پیلاتس انجام داده‌اند، راحت‌تر از دیگر افراد می‌توانند این حرکت را انجام دهند.

به خودتان زمان دهید

بسیاری از افراد بلافاصله سعی در انجام این حرکت می‌کنند؛ اما متأسفانه موفق نمی‌شوند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چند باری سعی در انجام این حرکت داشته اید ولی تمرینتان بی‌فایده بوده، پس بدون شک باید کمی به خودتان زمان بدهید و روی عضلاتی که گفته شد کار کنید؛‌ با استفاده از تمرینات زیر می‌توانید عضلات خود را آماده انجام این چالش کنید.

حرکت بارپی

تمرین ۱:‌ ابتدا باید بدنتان را گرم کنید؛ پیشنهاد ما برای انجام این تمرین، حرکت بارپی است؛ ۱۰ بار حرکت بارپی انجام دهید تا بدنتان آماده انجام تمرینات شود.

  1. ابتدا صاف بایستید و پاهای‌تان را به اندازه عرض شانه باز کنید؛ دست‌ها را به‌آرامی در کنار بدن قرار دهید؛
  2. دست‌های خود را روی زمین بگذارید و پاهای‌تان را به عقب ببرید تا در نهایت، شکم و ران‌های شما روی زمین قرار گیرد؛ آرنج‌های‌تان باید خم شده باشند؛
  3. دقیقا مانند حرکت شنا بالا بیایید؛ باسن خود را نیز از زمین بلند کنید؛
  4. پاهای‌تان را به سرعت به زیر باسن آورده و بایستید؛
  5. حالا به هوا بپرید و دست‌های‌تان را روی سر خود، به‌هم برسانید؛
  6. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت لانگز استپ

  1. ابتدا صاف در مقابل استپ یا میز کوتاهی بایستید و پاهای‌تان را به اندازه عرض شانه باز کنید (دقت کنید که کمرتان صاف باشد)، این اولین نقطه شروع شما خواهد بود؛
  2. پای راست خود را بر روی استپ قرار دهید؛ همزمان با انجام عمل بازدم، با صاف‌کردن زانو و لگن پای راست بر روی آن سطح بایستید؛
  3. سعی کنید بیشتر با فشار آوردن از طریق پاشنه پا بدنتان را از زمین جدا کرده و پای چپ را نیز روی استپ قرار دهید؛
  4. حالا از روی استپ پایین آمده و به حالت اولیه حرکت بازگردید و همین حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

حرکت لیفت پشت پا دمبل نشسته

  • ابتدا بر روی یک نیمکت بنشینید؛
  • به وسیله یک تخته استپ یا صفحه که زیر پنجه پای‌‌تان می‌گذارید، پنجه را کمی بالاتر از سطح زمین بیاورید؛
  • یک دمبل بر روی ران خود کمی بالاتر از زانو بگذارید؛
  • پاشنه پا را از سطح زمین فاصله دهید تا انقباض خوبی در عضله ساق پا احساس کنید؛
  • این حرکت را برای هر کدام از پاها ۱۰ بار تکرار کنید.

طناب زدن تک پا

  1. پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و کمر خود را صاف کنید؛
  2. ابتدا طناب را در دو دست خود گرفته و دست‌ها را در کنار بدن نگه دارید؛
  3. وزنتان را روی یکی از پاهای خود انداخته و شروع به طناب‌زدن کنید؛
  4. تعداد ۵۰ بار طناب زده و سپس پای خود را عوض کنید.

تمرین با جعبه واقعی

خب، به مرحله آخر رسیدید! در این مرحله تمام تمرینات‌تان را با یک جعبه واقعی امتحان خواهید کرد؛ حداقل ۱۰ بار این حرکت را با جعبه واقعی انجام دهید.

حال نوبت این رسیده که همین جعبه واقعی را داخل ذهنتان بسازید، دقت کنید که ابعاد جعبه ذهنی و نامرئی باید مناسب قدتان باشد. در حین انجام حرکت، زاویه پای‌تان دارای اهمیت بسیاری است؛ زیرا بیننده باید تصور کند که جعبه‌ای نامرئی جلوی پای شما قرار دارد.

نکات پایانی

ورزش و بازى، جزو تفریحات سالم و نشاط‌انگیز به‌شمار می‌رود و در تأمین سلامتى و بهداشت جان و تن بسیار مؤثر است. ورزش، بدن را نیرومند و سالم مى‌سازد و سلامتى جسم به سلامتى روح انسان نیز کمک مى‌کند.

هرچه سن بالاتر می‌رود، سطح فعالیت‌های بدنی نیز به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند؛ کم‌کم بدون اینکه متوجه شویم وزن بدن بالا رفته و تناسب اندام ما به‌هم می‌خورد. تنها راه داشتن یک بدن سالم و متناسب، انجام ورزش منظم (انتخاب برنامه ورزشی مناسب) و پیروی از یک برنامه رژیم غذایی اصولی است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *