داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش های طبیعی برای درمان حساسیت غذایی

محققان برآورد کرده‌اند که حدودا یک‌چهارم افراد در طول زندگی‌شان به حساسیت غذایی دچار می‌شوند. امروزه این نوع آلرژی‌ها در بین افراد در حال افزایش هستند که اغلب موجب به خطر افتادن زندگی‌شان می‌شوند. از جمله علائم حساسیت یا آلرژی غذایی می‌توان به کهیر، سرفه، عطسه، التهاب زبان، لب‌ها، دهان و صورت، حالت تهوع و شکم درد اشاره کرد. آلرژی‌های غذایی بسیار شدید باعث بروز برخی مشکلات دیگر نیز می‌شوند. اگر شما به حساسیت غذایی یا عدم پذیرش برخی غذاها دچار هستید، بهترین راه برای شما این است که از دیگر غذاهای حساسیت‌زا نیز اجتناب کنید. برخی روش‌های طبیعی برای درمان حساسیت غذایی شامل مکمل‌های خاص، غذاهای ضد التهابی و روغن‌های گیاهی می‌باشند.

درمان حساسیت غذایی

برای درمان حساسیت غذایی از این غذاها اجتناب کنید

به گزارش عطارباشی به نقل از «دیوید ولف» یکی از روش های خانگی و طبیعی برای درمان حساسیت غذایی میتواند تغییر رژیم غذایی باشد. بهتر است از این غذاها به دلیل این که آلرژی و التهابات درون بدن را افزایش می دهند پرهیز کنید.

غذا های بسته بندی شده: غذا های بسته بندی شده ی آماده طی فرایند طولانی مدتی پخته شده اند و حاوی GMO و دیگر ترکیبات نهفته ای می باشند که باعث آلرژی می شوند.

قند: رژیم های غذایی که قند و شکر زیادی در آن ها وجود دارد باعث رشد باکتری در بدن می شوند. این باکتری ها سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و باعث آلرژی در بدن می شوند.

افزودنی های غیر طبیعی: غذا های آماده و بسته بندی شده سرشار از افزودنی های غیر طبیعی هستند که آلرژی های غذایی را تشدید می کنند. پس همیشه برچسب ترکیبات را کامل بخوانید.

گلوتن: حتی اگر به گلوتن آلرژی نداشته باشید، باز هم مصرف گندم و گلوتن باعث مشکل گوارشی و شکم درد می شود.

برای درمان حساسیت غذایی این غذاها را حذف کنید

بیش از ۹۰ درصد آلرژی های غذایی به دلیل مصرف غذاهای زیر اتفاق می افتند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است آن ها را از رژیم غذایی تان حذف کنید:

شیر گاو: با این که آلرژی به شیر گاو بیشتر در کودکان رایج است اما در برخی افراد تا بزرگسالی آن ها نیز ادامه می یابد. گاهی اوقات هم برخی افراد بزرگسال، توانایی هضم لبنیات را ندارند اما نمی توان نام آن را آلرژی نامید.

تخم مرغ: سفیده ی تخم مرغ حاوی پروتئینی به نام ovomucoid است. این پروتئین به عنوان آلرژیک ترین ماده ی درون تخم مرغ شناخته شده است.

گندم: پروتئین موجود در گندم و دیگر دانه های گلوتنی باعث آلرژیک شدن این مواد شده است.

سبوس: با این که حدود ۵۰ درصد از کودکان وقتی به سن ۷ سالگی می رسند، آلرژی به سبوس در آن ها افزایش می یابد، اما باید بگوییم که تقریبا اکثر افراد به سبوس آلرژی دارند.

بادام زمینی: معمولا بادام زمینی در افرادی باعث آلرژی بسیار شدید می شود که سیستم ایمنی بدن شان بسیار حساس می باشد. آلرژی بادام زمینی به قدری خطرناک و جدی است که حتی باعث مرگ هم می شود.

آجیل های درختی: فندق، گردو، بلارد و بادام از جمله آلرژیک ترین آجیل ها به شمار می روند.

ماهی: افراد زیادی به ماهی و صدف دریایی آلرژی دارند. پس برای داشتن یک رژیم غذایی ضد آلرژی بهتر است از هر دوی این ها پرهیز کنید.

درمان حساسیت غذایی

برای درمان حساسیت غذایی این غذاها را بخورید

برای افرادی که آلرژی غذایی دارند خوردن این غذاهای ضد حساسیت بسیار توصیه می شود. خوراکی های درمان حساسیت غذایی شامل این مواردند:

سبزیجات برگ سبز: اسفناج، گل کلم، کلم برگ و آروگولا سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

غذا های حاوی پروبیوتیک: غذاهای پروبیوتیکی مانند کفیر، کلم آب پز شده، میسو و کامبوچا باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شوند.

نمک دریایی: ۱ قاشق غذا خوری نمک دریایی را به ۱ لیتر آب اضافه کرده و آن را مصرف کنید. نمک دریایی یکی از قدیمی ترین و مهم ترین دارو و درمان خانگی برای جلوگیری از آلرژی و حساسیت های آسمی می باشد. برای تاثیر بهتر آن، آب را پر از نمک دریایی کنید و بنوشید.

شارکول: شارکول (چه فعال شده باشد چه نباشد) یکی از بهترین مواد خنثی کننده ی آلرژی است که دوز آن می تواند بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم باشد. شارکول به دلیل خاصیت جذب توکسین وتوانایی بهبود آلرژی غذایی اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که مصرف شارکول با دوز بالا باعث یبوست می شود.

شیر نارگیل: شیر نارگیل عاری از هر گونه مواد لبنی، سبوس، لاکتوز، آجیل و دانه می باشد.

بذرها: تخم کتان، دانه ی چیا، تخم کدو تنبل و تخم آفتاب گردان سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند که عموما آلرژی زا نیستند.

مصرف روغن های گیاهی

برای بهبود و درمان حساسیت غذایی می توانید از برخی روغن های گیاهی استفاده کنید.

روغن نعنا: روغن نعنا باعث کاهش درد شکم و بهبود گوارش می شود. همچنین از این روغن می توان برای بهبود و آرام کردن برخی علائم آلرژی غذایی مانند سر درد و خارش استفاده کرد.

۱ الی ۲ قطره از این روغن را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید و یا از آن به صورت موضعی بر روی شقیقه ها، شکم، و یا قسمت پایین مچ پا بمالید.

روغن اوکالیپتوس: روغن اوکالیپتوس دارای خاصیت ضد آلرژیک می باشد. همچنین از این روغن می توان برای پاک کردن بدن از توکسین های مفید استفاده کرد. ۵ الی ۱۰ قطره از این روغن را در قسمت هایی از خانه پراکنده کنید و یا ۱۰ قطره از آن را به صورت موضعی بر روی شقیقه ها و قفسه ی سینه خود بمالید.

تیم ترجمۀ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *