آشپزیسالاد و سس

سالاد لبو و اسفناج خوشمزه و خوشرنگ برای شب یلدا

اسفناج از نظر داشتن ویتامین  بسیار غنی است( با کمبود ویتامین B3 در بدن باعث بیماری پلاگر می شود) ، ضمناً در اسفناج مقدار زیادی آهن، ید، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک وجود دارد. برای استفاده از ویتامین های اسفناج، میخواهیم امروز طرز تهیه یک سالاد خوش مزه با اسفناج براتون بزاریم و عین حال لذت خوردن اسفناج هم ببریم به علاوه مواد غذایی و ویتامین های موجود در اسنفاج، و لازم است بدانید که اسفناج گیاه بومی ایران است.

مواد لازم سالاد اسفناج و لبو برای ۴ نفر

مواد لازم اندازه
برگ اسفناج کوچک ۱۰۰ گرم
جوانه ۷۵ گرم یا یک و یک سوم پیمانه
ماش یا گندم به مقدار لازم
ساقه کرفس نازک (خرد شود) ۲ عدد
لبوی پخته ۴ عدد

طرز تهیه سالاد لبو و اسفناج :

در ابتدا  لبوهای پخته شده را پوست گرفته و سپس به ۴ قسمت ببرید (روش خورد کردن آن سلیقه ای است، با سلیقه خود این کار را انجام بدهید.)

در قدم بعد ساقه کرفس به اندازه های ۲ تا ۳ سانتی متری خرد کنید.

و در ادامه اگر اسفناج که خریدید برگ های کوچکی دارد نیاز به خرد کردن کردن آن نیست. آنها را فقط شسته و درسالاد بریزید.در غیر این صورت، اندازه های درشت برگ های اسفناج را خرد کنید.

و در انتها کاسه ی بزرگی انتخاب کنید و برگ اسفناج به همراه جوانه را در آن با هم مخلوط کنید، و کرفس و لبوی خرد شده را بیافزایید . و با هم مخلوط کنید.

مواد لازم برای تهیه سس

مواد لازم اندازه
روغن زیتون ۴ قاشق سوپ خوری
سرکه ۵/۴ قاشق چای خوری
سیر (رنده شود) یک حبه
عسل ۲ قاشق چای خوری
پیازچه (خرد شود) یک قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سس سالاد لبو و اسفناج

درست کردن این سس سالاد کار بسیار راحتی است،

تنها کاری که باید بکنید این است که تمام مواد را در کاسه ای با هم مخلوط کنید به همراه نمک و فلفل ،که شامل روغن زیتون، سرکه، سیر، عسل و پیازچه خردشده، و در گام بعدی روی سالاد بریزید و میل کنید.

طرز تهیه سالاد اسفناج و لبونکات

اگر علاقه دارید که سالاد شما مزه و ظاهر متفاوتی نیز داشته باشد، می توانید به مواد داخل سالاد چند پر پرتقال پوست کنده اضافه کنید.

می توانید از بنا به سلیقه و طبع غذایی خود ظاهر سالاد را با مواد غذایی دیگر تزیین کنید. و به آن انار دونه شده ، یا ترب و غیره اضافه کنید.

منبع: ۷ حوض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *