تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

چاق‌ها را با ورزش آشتی دهید!

افراد چاق در کنار پیروی از یک برنامه غذایی اصولی، باید همواره ورزش و فعالیت بدنی نیز داشته باشند و حتما از یک برنامه ورزشی مناسب استفاده کنند.

اگر شما هم اضافه وزن دارید و از ورزش‌کردن ناامید هستید، هیچ نگران نباشید؛ ابتدا ببینید به انجام کدام‌یک از ورزش‌ها و مواردی که در ادامه معرفی شده علاقه دارید، سپس با استفاده از نکاتی که به شما آموزش داده می‌شود، تمرینات مرتبط را آغاز کنید تا به اهداف دلخواه خود برسید.

آهسته دویدن در آب

ورزش‌های آبی، مناسب آن گروه از افراد چاقی است که مشکلات مربوط به مفاصل دارند، اما اشتباه نکنید منظورمان از ورزش‌های آبی، حرکات سنگین و شنا کردن در آب نیست؛ بهترین انتخاب، آهسته دویدن در استخر است.

نکاتی برای شروع ورزش‌های آبی

برای تمرین پیاده‌روی سریع در آب، پاهای‌تان نباید کامل بر روی کف استخر قرار بگیرد؛ بلکه باید از نیروی پای خود برای حرکت رو به جلو استفاده کنید.

شاید ابتدا تصور کنید که این کار بسیار ساده است و هیچ فایده‌ای برای کاهش وزن نخواهد داشت، اما وقتی این تمرین را شروع کنید نظرتان تغییر خواهد کرد. بهتر است ابتدا با مدت زمان کم شروع کنید و رفته‌رفته، مدت زمان آن را افزایش دهید.

بهتر است ابتدا از قسمت کم‌عمق برای این تمرین استفاده کنید؛ سپس بعد از مدتی به قسمت عمیق‌تر رفته و کاملاً روی آب قرار بگیرید و پیاده‌روی سریع داشته باشید.

کلاس‌های گروهی ورزش

یکی از بهترین راه‌ها برای ادامه ورزش، شرکت در فعالیت‌ها و ورزش‌هایی است که به صورت گروهی انجام می‌شود؛ اما قبل از اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، حتماً یکبار به صورت سرزده به کلاس بروید و ببینید که آیا محیط کلاس مورد علاقه‌ شما هست یا نه، سپس ثبت‌نام کنید. در حین تماشای کلاس حتماً به یاد داشته باشید که یک فرد چاق برای انجام حرکت به وقت بیشتری نیاز دارد، بنابراین دقت کنید که ریتم کلاس زیاد تند نباشد.

نکاتی برای شروع کلاس‌های ورزشی

سعی کنید از همان جلسه اول با مربی خود سلام و احوالپرسی داشته باشید؛ خودتان را معرفی کنید و بگویید که هدفتان از شرکت در کلاس چیست. با این کار، مربی‌ خیلی راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کند و خیلی زود بازخوردهای مثبتی از جانب او دریافت خواهید کرد.

اگر احساس می‌کنید هنوز آمادگی شرکت در کلاس‌های گروهی را ندارید، بهتر است با ویدئوهای آموزشی و تمرین در منزل شروع کنید؛ بهترین پیشنهاد، تهیه برنامه ورزشی شخصی فیتامین (از صفر تا صدِ یک برنامه ورزشی ایده‌آل) است؛ با کمک برنامه ورزشی آنلاین فیتامین می‌توانید همیشه با بخش پشتیبانی و کارشناسان ورزشی در تماس باشید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

لذتِ پیاده‌روی

این گزینه به احتمال زیاد، اولین انتخاب افراد چاق خواهد بود، اما اینکه ما پیاده‌روی را به عنوان اولین ورزش ذکر کرده‌ایم، علت خاص خودش را دارد.

اولین علت این است که پیاده‌روی، به جز یک جفت کفش مناسب، نیاز به وسایل ورزشی خاصی ندارد و با کمترین امکانات نیز می‌توانید این ورزش را انجام دهید؛ دومین دلیل نیز افزایش قدرت عضلانی و چابکی و احتمال آسیب کم در پیاده‌روی است.

همچنین به راحتی می‌توانید شدت تمرینات خود را باتوجه به قدرت جسمانی‌تان تغییر دهید؛ اگر دوست دارید تند راه بروید، اگر نه آرام پیاده‌روی کنید، همه چیز بستگی به خودتان دارد؛ البته دقت داشته باشید که پیاده‌روی برای همه خوب نیست، اگر مشکل زانو، کمر یا لگن دارید، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *