بهداشت بانواندرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

روی آوردن زنان بعد از ماستکتومی به عمل جراحی بازسازی سینه!

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که در طی ۵ سال، نسبت بیماران مبتلا به سرطان سینه که پس از ماستکتومی به جراحی بازسازی سینه روی می‌آورند، در حدود دو سوم افزایش یافته است.

به گفته‌ی آژانس کیفیت و تحقیقات مراقبت سلامت (AHRQ) تجزیه و تحلیل اطلاعات بیماران نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴، ۴۰‌ درصد از زنان پس از جراحی برداشتن سینه، جراحی بازسازی سینه انجام داده‌اند – این رقم در سال ۲۰۰۹ در کمتر از یک چهارم موارد بود.

در بین گروه‌های سنی، بیشترین افزایش در جراحی بازسازی سینه به زنان ۶۵ سال به بالا مربوط می‌شد.

گوپال خانا، مدیر این آژانس می‌گوید: «این نوع اطلاعات برای قانون‌گذاران و سیستم‌های سلامت که می‌خواهند پابه‌پای گرایش‌های مهم در مراقبت‌های بالینی پیش‌بروند، ضروری است.»

محققان می‌گویند که افزایش کلی در طول دوره‌ی مطالعه، ۶۵ درصد بوده است.

در حالی که جراحی‌های بازسازی در تمام گروه‌های سنی افزایش یافت اما بیشترین افزایش  به بیمارانی مربوط می‌شد که بیمه‌ی خدمات درمانی داشتند. با این وجود، نرخ جراحی بازسازی این گروه – ۱۹ مورد جراحی بازسازی در هر ۱۰۰ مورد ماستکتومی – در مقایسه با سایر برنامه‌های بیمه، از همه پایین‌تر بود.

داده‌های مربوط به ۲۲ ایالت نشان می‌دهد که یک افزایش چشمگیر دیگر در جراحی‌های بازسازی، در میان زنانی اتفاق افتاد که هیچ گونه بیمه‌ای نداشتند.

آنا الیکسهازر، دانشند ارشد این آژانس می‌گوید: «این اطلاعات نشان می‌دهد که بسیاری از زنان بیمه‌نشده حاضر بودند هزینه‌ی جراحی بازسازی را از جیب خودشان پرداخت کنند.»

بر طبق این گزارش، در هنگام تصمیم‌گیری برای حمایت یا مخالفت با جراحی بازسازی سینه باید نگرانی‌های پزشکی، جنسی و جسمی را نیز مدنظر قرار دهیم.

نویسندگان این گزارش می‌گویند: «ملاحظات پزشکی عبارتند از اینکه جراحی بازسازی سینه، زمان بهبود را طولانی می‌کند و احتمال عفونت یا سایر عوارض پس از عمل را افزایش می‌دهد.»

آنها خاطرنشان می‌کنند: «ملاحظات جنسی شامل تأثیر ماستکتومی روی روابط جنسی آینده است. جنبه‌های جسمی شامل آن هستند که سینه‌ها چگونه بر زنانگی و تصویری که از خودمان داریم، تأثیر می‌گذارند.»

سایر یافته های قابل‌توجه

بیشترین رشد در جراحی‌های بازسازی سینه در مراکز جراحی سرپایی بیمارستانی اتفاق افتاد. نرخ جراحی‌های بازسازی در بیماران بستری‌شده، بدون تغییر باقی ماند. در سال ۲۰۱۴، جراحی بازسازی در میان زنان شهرنشین نسبت به زنان روستایی، متداول‌تر بود.

زنان سیاه‌پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست و اسپانیایی، بیشتر با بستری شدن در بیمارستان و به همراه ماستکتومی، تحت جراحی بازسازی سینه قرار می‌گرفتند.

 

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *