آشپزیغذای بین المللی

۵ استفاده جالب از چای سبز در آشپزی

از دیرباز چای سبز به خاطر خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است که دارای مزایای سلامتی بی شماری، از جمله ذخیره آنتی اکسیدانی قدیمی اش در کاهش خطر بیماری قلبی و کلسترول بالا و همچنین انواع سرطان ها است. چای سبز برای حافظه نیز بسیار مفید است و حتی ممکن است از ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی جلوگیری کند.

از دستورات غذایی زیر برای یافتن روش های عالی ترکیب چای سبز با رژیم غذایی خود استفاده کنید.

چاشنی سالاد چای سبز

این دستور تهیه چاشنی سالاد چای سبز به ماده “ماچا” اشاره می کند که کلمه ژاپنی چای سبز است. این سالاد شامل ترکیبی تند، رنگارنگ و ترد از ترشی تربچه، آووکادو، کلم و توفو(پنیر سویا) است.

این چاشنی خوشمزه و خوش طعم حاوی مخلوط آب لیمو، میسو، روغن زیتون و سرکه – و همچنین چای ماچا است. محتویات چاشنی را هم بزنید و سپس آن را در کنار سالاد قرار دهید یا بر روی آن بریزید.

جو دوسر با چای سبز

جو دوسر روشی عالی برای شروع روز خود با دانه های غنی از پروتئین است. این دستور ساده چای سبز همراه با جوی دو سر روشی عالی برای داشتن انرژی بیشتر با مزایای سلامتی آنتی اکسیدان ها است. به راحتی یک چای سبز کیسه ای را در آب داغ قرار دهید و با جوی دو سر فوری ترکیب کنید. با اضافه کردن توت فرنگی، گیلاس یا بلوبری آنتی اکسیدان بیشتری دریافت می کنید و صبحانه ای کامل و سالم خواهید داشت.

برنج چای سبز ژاپنی

برنج چای سبز غذای محبوب سنتی ژاپنی است که می تواند طبق میل شما مجلل یا ساده تهیه شود. این دستور غذایی برنج چای سبز شما را به استفاده از سبزیجات و یا ماهی، مانند بروکلی، کلم بوک چوی، جلبک دریایی، ترشی تربچه، دانه کنجد برشته، قارچ و غیره ترغیب می کند. برای دریافت پروتئین، غذاهای دریایی، توفو یا مرغ به این غذا اضافه کنید. آب را بجوشانید و چای سبز سنچا را به آن اضافه کنید و روی برنج بریزید تا غذای ساده و سالم شماآماده شود. برای تکمیل طعم غذای خود، می توانید مواد تشکیل دهنده دیگری که دوست دارید مثل مقدار کمی سس تاماری یا سس سویا به آن اضافه کنید.

چای سبز همراه با مرغ آب پز شده

این دستور مرغ آب پز نه تنها مرغ را با چای سبز مخلوط می کند، بلکه برنج را نیز در این آنتی اکسیدان مغذی ترکیب می کند. این ترکیب غذایی سالم و خوشمزه و همچنین بسیار خوش طعم است و دارای ارزش غذایی بالایی است که در آن زنجبیل، سیر، پیاز و گورگیاه با مرغ ترکیب می شود.

مرغ را با مواد دیگر در آب بجوشانید و اجازه دهید به آرامی آب پز شود. سپس مایع را برای پختن برنج صاف کنید. مرغ را بر روی برنج سرو کنید و تکه های یخ و خیار را در کنار غذا قرار دهید.

کلوچه چای سبز

این کلوچه دسر یا میان وعده ای است که هم از نظر طعم و هم از نظر مزه بسیار عالی است. این دستور غذایی کلوچه چای سبز، با طبیعت سالم چای سبز و ترکیبات خوشمزه کلوچه با استفاده از کوکی های برش داده شده به شکل برگ به راحتی آماده می شود- کلوچه های شما به رنگ سبز خاکستری در می آیند و به همان زیبایی طعم شان هستند.

آرد ، پودر چای سبز چینی یا پودر ماچای ژاپنی، و همچنین نمک را مخلوط کنید. سپس کره و شکر را با هم ترکیب کنید . قبل از بریدن کوکی ها و پختن آن ها، خمیر را مخلوط کنید و آنرا در یخچال قرار دهید. کلوچه های خود را در کنار چای سرو کنید!

 

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *