داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان گیاهی برای رهایی از بزرگی پروستات

پروستات غده‌ای کوچک است که بخشی از دستگاه تناسلی مردان محسوب می‌شود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردان در دوران سالمندی آن را تجربه می‌کنند، بزرگ شدن غده پروستات است. رایج‌ترین نشانۀ بزرگی پروستات، کامل تخلیه نشدن مثانه و اختلال در روند عادی ادرار است. خوشبختانه طب سنتی نسخه‌های موثر و ساده‌ای را برای درمان گیاهی بزرگی پروستات محیا کرده است. لطفا با گیاه یاب همراه باشید.

درمان گیاهی بزرگی پروستات

گزنه

برای درمان گیاهی بزرگی پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

دانه‌های کدوی تخمه کاغذی (کدوی طبی)

افراد دچار بزرگی پروستات باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی را مصرف یا روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن را میل کنند.

شیرین بیان

مصرف روزانه سه بار، دمنوش پودر ریشه شیرین بیان جهت درمان بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند؛ درصورت دسترس نبودن پودر ریشه شیرین بیان می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده آن نیز استفاده کرد.

چای سبز

برای درمان گیاهی بزرگی پروستات و رفع التهاب این غده، باید روزانه سه بار دمنوش چای سبز را مصرف کرد؛ برای تهیه این دمنوش اشخاص باید یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

پودر یا روغن کتان

جهت درمان بزرگی پروستات افراد باید یک قاشق مرباخوری از پودر کتان یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را روزانه سه بار مصرف کنند.

شبدر قرمز

مصرف روزانه سه بار از دمنوش شبدر قرمز برای درمان تورم پروستات مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده شبدر قرمز را دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

دُم‌اسب

مصرف روزانه ۲ گرم از پودر گیاه خشک شده دُم‌اسب نقش موثری در درمان التهاب پروستات دارد؛ استفاده بیشتر از این گیاه موجب افزایش فشارخون می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *