آشپزیساندویج و پیتزا

طرز تهیه سوفله مرغ و پنیر پارمسان

در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی عطارباشی شما را با طرز تهیه سوفله مرغ به همراه پنیر چدار و پارمسان آشنا خواهیم نمود. زمان پخت و تهیه آن یک ساعت‌وده دقیقه می‌باشد و برای چهار الی شش نفر مناسب می‌باشد. با ماهمراه باشید!

مواد لازم برای تهیه سوفله مرغ

مواد لازم مقدار
آرد کامل یک‌چهارم پیمانه
شیر پرچرب یک‌ونیم پیمانه
پودر جوز هندی نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پنیر چدار رنده‌شده یک‌ونیم پیمانه
پنیر پارمسان رنده شده نصف پیمانه
اسفناج (فقط برگ) دو دسته
سینه مرغ به شکل مکعب در ابعاد ۱.۵ سانتی یک عدد
زرده تخم مرغ شش عدد
نان تست سفید به شکل مکعب در ابعاد ۱.۵ سانتی دو عدد
سفیده تخم مرغ شش عدد

طرز تهیه سوفله مرغ

طرز تهیه سوفله مرغ
  • فر را در دمای ۳۸۰ درجه فارنهایت روشن کرده واجازه دهید کامل گرم شود. ظرف سوفله رابا کره آب شده در دمای اتاق چرب نموده و کنار بگذارید.
  • در یک قابلمه معمولی، مقداری کره بریزد و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. آرد را اضافه نموده و چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. بعداز آن شیر را به ترکیب اضافه کنید و به طور مرتب هم‌بزنید تا مایه یکدست و نرمی حاصل شود. به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه روی حرارت هم بزنید تا قل بزند و مقداری سفت‌تر شود. در مرحله بعد پودر جوز هندی، نمک و فلفل را ترکیب خود اضافه کنید. از روی حرارت برداشته و بعد پنیرها، برگ‌های اسفناج، مرغ، زرده تخم‌مرغ و مکعب‌های نان را به ترکیب اضافه کنید. مواد را کامل هم‌بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. (حتما باید مایع سفت و خمیر مانندی به‌دست بیاید.)
  • به کمک همزن برقی سفیده‌های تخم‌مرغ را سه دقیقه با دورتند هم بزنید تا پف کند و سفید شود. یک‌چهارم از سفیده‌های تخم مرغ را به ترکیب مرغ اضافه نمایید و با کمک کاردک هم‌بزنید و سپس مابقی سفیده‌ها را اضافه نمایید. خمیر شل حاصله را درون ظرف سوفله بریزید و به مدت یک ساعت آن را داخل فر بپزید تا روی سوفله طلایی و برشته شود.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *