آشپزیسالاد و سس

طرز تهیه سالاد میگو به همراه نان پیتا

جهت تهیه این پیش‌غذا به نان پیتا و ماست یونانی احتیاج داریم که احتمالا برایتان کمی ناآشنا باشند. ولی خبر خوب این است که اکثر فروشگاه‌های بزرگ و معتبر هر دو این مواد را دارند. البته به جای نان پیتا از نان‌ها گرد و دولایه مانند نان مدیترانه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید. با مجله اینترنتی عطارباشی  همراه شوید تا شما را با طرز تهیه سالاد میگو به همراه نان پیتا آشنا نماییم.

مواد لازم برای تهیه سالاد میگو

مواد لازم مقدار
پیاز قرمز کوچک خرد شده نیم عدد
میگوی پوست کنده ۷۵۰ گرم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
پاپریکا نصف قاشق چای‌خوری
نمک‌وفلفل سیاه به‌مقدار لازم
ماست یونانی نصف پیمانه
هویج متوسط رنده‌شده یک عدد
خیار خردشده یک عدد
شوید خردشده یک قاشق غذاخوری
لیمو یک عدد
نان پیتا چهار عدد
کاهو پنج برگ کوچک

طرز تهیه سالاد میگو به همراه نان پیتا

طرز تهیه سالاد میگو
  • کباب‌پز را روشن نموده و آماده نگه‌دارید. در فاصله‌ای که میگو‌ها را آماده پخت می‌کنید، پیاز خردشده را در ظرفی از آب سرد خیس نمایید.
  • داخل یک ماهیتابه، میگو‌ها را بریزید و روی آن‌ها روغن زیتون، پاپریکا و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و فلفل بریزید و کامل هم بزنید تا همه میگو‌ها به خوبی مزه‌دار شوند سپس آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه روی شعله کباب‌پز حرارت دهید تا میگوها تار و سفید شود. سپس میگو‌ها را داخل کاسه‌ای ریخته و کنار بگذارید تا سرد شوند.
  • پیاز را آبکش کرده و آن را به‌همراه ماست درون ظرف میگو‌ها بریزید. هویج رنده شده، خیار، شوید و نمک‌وفلفل اضافه کنید و با ترکیب حاصله کاملا با‌هم ترکیب نمایید. یک قاشق چایخوری از پوست لیمو را رنده کنید و آب نصف آن را بگیرید و روی سالاد بریزید.
  • نان‌های پیتا را روی کباب‌پز قرار داده تا برشته شوند. آن‌ها رااز وسط باز کرده و درون آن‌ها را با یک برگ کاهو و سالاد میگو پر کنید.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *