سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

تیکسل چیست؟ پرسشهای متداول درباره تیکسل!

تیکسل بر خلاف سایر درمانهای کنونی، لیزر، فراصوت (اولتراسوند) یا فرکانس رادیویی نیست.بیش از ۱۹ سال است که لیزر دی اکسید کربن (CO2)، فرکانس رادیویی میکروسوزن و میکروسوزن (میکرونیدلینگ) مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال نتایج بهتر، درد کمتر و بهبودی سریعتر به این معنی است که درمان تیکسل برای بیماران ارجحیت دارد.تیکسل تنظیمات ساینده (ابلاتیو) و غیر ساینده دارد و برای استفاده در خط مژه برای چروک پوست دور چشم مناسب است بدون این که نیازی به دوره ریکاوری داشته و عوارض لیزر معمولی را داشته باشد.

حرارت با به کارگیری یک شبکه ۸۱ هرمی کوچک به شکل کنترل شده به پوست اعمال میشود. این کار چند نتیجه به دنبال دارد. این روش پوست را سفت میکند، جوانسازی میکند و بدون نیاز به بی حسی استفاده میشود چرا که ماهیت درمان ملایم تر است.

 

اطلاعات تکنیکی

چین و چروکها و خطوط ریز، تغییر رنگ پوست، آسیبهای ناشی از آفتاب، بافت و تن پوست، لکه های پیری و جای جوش و آکنه همه با تیکسل قابل درمان هستند. تیکسل در اصل بر درمان پوست صورت، پلکها و گردن تمرکز دارد اما میتوان از آن در ناحیه سینه نیز استفاده کرد.این دستگاه با استفاده از تکنولوژی جوانسازی دمایی اصطکاکی پوست، خطوی پیشانی، برامدگیهای پیشانی، چین و چروکهای گوشه چشم، خطوط پلک، چینهای نازولابیال (چین بین بینی و دهان)، چینهای اطراف لب، چینهای چانه و گردن را کاهش میدهد.

تیکسل برای افرادی که میخواهند پوستی سالمتر و صافتر به خصوص در ناحیه اطراف چشمها داشته باشند بدون این که دوره ریکاوری مشابه درمانهای دیگر را تجربه کنند، گزینه ای بسیار مناسب است. معمولا در همان روز درمان میتوانید فعالیتهای روزمره خود را از سر گرفته و مواد آرایشی بر پایه مواد معدنی استفاده کنید. نتایج این درمان بلند مدت است.

 

پرسشهای متداول درباره تیکسل

چند جلسه لازم است ؟

برای کسب بهترین نتیجه توصیه میشود ۳ تا ۵ جلسه درمان انجام دهید و بین جلسات یک ماه فاصله بیندازید.

آیا این درمان برای من مناسب است ؟

تیکسل برای تمام انواع پوست مناسب است اما افرادی که پوست تیره تری دارند باید پیش از درمان تست پچ انجام دهند.

آیا این روش عوارضی دارد ؟

چه کسی این درمان را انجام میدهد ؟
دکتر ملکی این درمان را انجام میدهد.

هزینه آن چقدر است ؟

تیکسل یک روش ایده آل برای درمان مشکلات پوستی شایع مانند چین و چروک، لکه های پیری، تغییر رنگ و حتی جای جوش است.تیکسل با استفاده از تکنولوژی از انرژی حرارتی برای تبخیر کنترل شده بافتها بهره میگیرد. این روش از نظر کارایی مشابه لیزر دی اکسید کربن فرکشنال است اما تا حد قابل توجهی راحت تر بوده و عوارض کمتری دارد. بنابراین خیلی زودتر میتوانید به فعالیتهای روزمره خود بازگردید.

همچنین تیکسل با پوشش تنها ۱ سانتیمتر مربع مساحت از پوست، بسیار هدفمند و دقیق است و به ما امکان میدهد بخش دقیقی از پوست که نیاز به درمان دارد مانند نواحی حساس اطراف چشم و دهان را درمان کرده و بخشهای دیگر را درگیر نکنیم.تیکسل درمان پیشرفته پوست است که سه هدف اصلی را دنبال میکند.
۱- درمانهای ساینده این روش محبوبترین گزینه در بین این سه درمان بوده و موثرترین گزینه برای درمان جای زخم و جوش (اسکار) و سفت کردن پوست است. نتایج تیکسل ساینده یا ابلاتیو با لایه برداری شیمیایی عمیق یا تسطیح و جوانسازی پوست با لیزر CO2 قابل مقایسه است. این گزینه اندکی زمان ریکاوری (مدت زمان لازم برای بازسازی پوست) نیاز دارد اما پس از چند روز میتوانید با مواد آرایشی پوسته پوسته ها را پنهان کنید.

۲- درمانهای غیر ساینده این درمان ملایمتر از روش قبلی بوده و برای افرادی که نمیخواهند زمان ریکاوری داشته باشند، بهتر است. نتایج سفت کنندگی پوست در این درمان مشابه روش ساینده است با این تفاوت که باید تعداد جلسات بیشتری برای دستیابی به این نتایج داشته باشید.

۳- درمان کانال باز برای مشکل افزایش رنگهدانه التهابی پس از درمان (ملاسما) این روش مناسب است. کانال باز به گونه ای طراحی شده است که پوست را به مدت ۶ ساعت پس از درمان نفوذ پذیر میکند. این کار به نفوذ پذیری درمانهای موضعی مانند هیدروکوئینون کمک میکند تا نتایج بهتری از نظر رنگدانه کسب شود.
این درمان برای تقویت پوست حساس و آسیب پذیر دور چشم انجام میشود. در این ناحیه پوست از ابتدا نازک بوده و پس از یائسگی با کاهش تولید کلاژن توانایی ترمیم پوست و بازسازی آن بسیار محدود میشود.

 

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *