عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

خواص درمانی بره موم برای سلامتی

شروع فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا بدین معناست که باید سریعا برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان اقدام کنید. برخی از مردم برای اینکار از آب پرتقال استفاده می‌کنند و برخی نیز به سراغ سیر می‌روند. اما جالب است بدانید که بره موم ماده‌ای است که از آب پرتقال و سیر قوی‌تر بوده و می‌تواند دیوار دفاعی سیستم ایمنی بدن را به طور چشمگیری تقویت کند. در این مطلب به بررسی خواص درمانی بره موم می‌پردازیم.

خواص درمانی بره موم

بره موم چیست؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» بره موم یکی از تقویت‌کنند‌ه‌های سیستم ایمنی است که بسیار دستکم گرفته می‌شود. بره موم محصولی از زنبور است که شبیه به عسل می‌باشد، اما در عین حال تفاوت‌های فراوانی با عسل دارد. زنبورها از بره موم برای محافظت از کندوهای عسل در برابر مهاجمان و بیماری‌ها استفاده می‌کنند. بره موم نقش دیوارهای کندو را داشته و در واقع همانند سیستم ایمنی برای کندوها عمل می‌کند.

خواص درمانی بره موم

بره موم به طور طبیعی سرشار از ویتامین‌های با کیفیت، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این ماده می‌تواند بعنوان یک نیروی ضد التهابی قوی در بدن عمل کند. وقتی صحبت از درمان سرماخوردگی می‌شود، مطالعات علمی نشان می‌دهند که بره موم در این زمینه نیز خواص فراوانی دارد. نتایج یک مطالعه نشان داد که بره موم می‌تواند شدت عفونت‌های فوقانی دستگاه تنفسی را در کودکان کاهش داده و حتی از بروز این مشکل به طور کامل پیشگیری کند. نتایج مطالعه‌ای دیگر نشان داد که می‌توان از بره موم برای درمان سرماخوردگی معمولی استفاده کرد.

شاید باورتان نشود، اما بره موم هزاران سال است که توسط انسان‌ها بعنوان یک داروی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بره موم یک مادۀ ارزشمند طبیعی است که حاوی خواص ضد قارچ، ضد التهاب، ضد عفونت، ضد انگل، ضد باکتریایی و… می‌باشد، پیشنهاد ما این است که حتما از این مادۀ فوق‌العاده بهره ببرید. بره موم با توجه به خواص فراوانی که دارد، قیمت مناسبی داشته و همچنین طعم خوبی دارد. قبل از استفاده از بره موم بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *