درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

کاهش سن انجام کولونوسکوپی برای پیشگیری از سرطان روده

طبق مطالعات محققان اروپایی ، انجام کولونوسکوپی باید در ۴۵ سالگی شروع شود

 تحقیقات جدید نشان داده اند که برای درمان سرطان روده بزرگ باید از ۴۵ سالگی شروع به درمان نمایید .طی تحقیقات جدیدی که در اواخر اکتبر سال ۲۰۱۷ در ۲۵th United European Gastroenterology (UEG) در بارسلونا انجام شد، گفته شد که با یکبار کولونوسکوپی قلب جوان و سالم نخواهد شد و به تعداد زیادی کولونوسکوپی نیاز دارید .انجام کولونوسکوپی
انجام کولونوسکوپی پیشگیری و بیماریها
تاکنون پیش بینی شده است که حداقل به مدت ۱۰ سال از سن ۵۰ سالگی باید شروع به کولونوسکپی برای پیشگیری از سرطان کولورکتال تجویز شود و این در صورتی تغییر می کند که شما قبل از سن ۵۰ سالگی دچار بیماری خاصی شوید و در این صورت شروع به کولونوسکوپی نمایید .

کاهش سن انجام کولونوسکوپی برای پیشگیری از سرطان روده

امروزه میزان مرگ و میر بر اثر سرطان کولورکتال در افراد بالغ زیاد شده است . در مورد تعداد مرگ و میر بر اثر سرطان ، سرطان کولورکتال دومین علت مرگ و میر در اروپا است .
تحقیقات اخیر افراد در اروپا نشان داده است که ۳۰ % ازمبتلایان به سرطان کولورکتال در اروپا، در رده سنی کمتر از ۵۵ سال هستند. برای این مطالعه یک گروه از محققان فرانسوی بیش از ۶۰۰۰ کولونوسکوپی را برای نئو پلازیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
تشخیص نئوپلازیا در افراد ۴۵ الی ۴۹ ساله ۸ درصد بیشتر از افراد سالم ۵۰ الی ۵۴ ساله است . در طی یک تحقیقات جدید در اروپا ، در میان عوامل دیگر، میزان تشخیص نئوپلازیا را سن افراد قرار دادند .
علاوه براین میانگین تعداد پولیپ های سرطانی بالقوه و میزان تشخیص آنها به ترتیب به ۹۵٫۸ و ۹۵٫۴ درصد بین گروه سنی ۴۵-۵۰ سال افزایش یافت. بین گروه های سنی ۴۵-۴۹ و ۵۰-۵۴، تغییرات تنها ۱۹٫۱ و ۵/۱۱ درصد بود.
البته تمام نکات بالا به این معنی هستند که از سن ۴۵ سالگی شروع به کولونوسکوپی نمایید چرا که این سن به نظر می رسد که آستانه ایی برای شرایط یا ممکن است برخی مشکلات و بیماری ها باشد و هرچه زودتر اقدام به حل نمایید قطعا شما برنده خواهید بود .
دکتر دیوید کارزنتی (Dr. David Karsenti) که یکی از پژوهشگران به نام از واحد آندوسکوپی می باشد طی بیانیه ایی در این موضوع بیان کرد که :یافته های موجود نشان داده اند که در سن ۴۵ سالگی افزایش قابل توجهی از ضایعات کولورکتال در افراد مبتلا ایجاد می شود که اگر در این سن شروع به کولونوسکوپی نمایید قطعا سریعتر بهبود خواهید یافت .
“اگر اعضای خانواده تان طی برخی ویژگی های ارثی به این مشکل مبتلا شده اند ، همچنان احتمال مبتلا شدن شما در ۴۵ سالگی برقرار خواهد بود و باید محتاط تر به این قضیه باشید “
منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *