درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

ماموران آتش نشانی در معرض خطر ابتلا به سرطان از طریق پوست!

ماموران آتش نشانی از طریق پوست در معرض خطر ابتلا به سرطان های زیست محیطی هستند.

مطالعه ای نشان میدهد، پاکسازی فوری می تواند به کاهش آسیب ناشی از تماس با مواد شیمیایی خطرناک کمک کند.

ماموران آتش نشانی با بسیاری از خطرات شناخته شده در کار خود مواجه هستند، اما قسمتی که به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است این است که چگونه قرار گرفتن پوست در برابر مواد شیمیایی خطرناک میتواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

مدت هاست معلوم شده است که آتش نشان ها نسبت به مردم عادی، میزان بالاتری ابتلا به سرطان گزارش کرده اند.

در پژوهشی جدید، محققان دانشگاه اتاوا، قرار گیری آتش نشان ها را در معرض هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAHs) در دود آتش بررسی کردند. PAH ها می توانند جهش های ژنتیکی ایجاد کنند و سرطانزا باشند. آنها یکی از مواد خطرناکی هستند که هنگام سوختن چوب، پلاستیک، مبلمان، وسایل الکترونیکی یا مصالح ساختمانی، در هوا منتشر میشوند.

محققان نمونه های ادرار و همچنین پوست و لباس های بیش از بیست نفر از ماموران آتش نشانی کانادایی را قبل و بعد از عملیات ها در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جمع آوری کردند.

به طور متوسط، میزان متابولیت های PAH در ادرار حدود ۳ تا ۵ برابر پس از یک عملیات نسبت به قبل از عملیات بالاتر بود. این افزایش با میانگین ۴٫۳ برابری خطر جهش های DNA همراه بود.

Jennifer Keir، نویسنده این پژوهش در نشست خبری جامعه شیمی امریکا در این رابطه می گوید: “ارتباطی بین سطوح متابولیت های PAH ادرار و سطح PAH ها بر روی پوست آنها وجود دارد، که موجب میشود ما مشکوک شویم که تماس پوست میتواند مسئله مهمی باشد.”

محققان پیشنهاد کردند که پاکسازی پوست بلافاصله بعد از عملیات اطفاء حریق میتواند به کاهش تماس با این ترکیبات احتمالی سرطانزا کمک کند.

این مطالعه در ۱۸ اکتبر در مجله Science & Technology Science منتشر شد.

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *