داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

ماسک خانگی برای رفع چین و چروک پوست

یکی از مشکلاتی که معمولا با افزایش سن پدیدار می‌شود، چین و چروک پوست است. البته در مواردی پیش می‌آید که فرد بعلت دنبال نکردن یک زندگی سالم، با پیری زودرس مواجه شده و علائم آن نظیر چین و چروک پوست را قبل از دوران میانسالی تجربه می‌کند. خوشبختانه روش‌های طبیعی و مناسبی وجود دارند که می‌توانند به کاهش و رفع چین و چروک پوست کمک کنند. در این مطلب به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

چین و چروک پوست

لیمو و شیر

هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس با یک حوله زبر آنرا خشک کنید و ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو را بر روی صورت شسته شده خود بمالید و پس از گذشت مدت نیم ساعت صورتتان را بشویید پس از گذشت ۱۵ روز تاثیر آنرا خواهید دید.

 آب سرد

پوست صورتتان را بعد از شستن با آب سرد خشک نکنید، زیرا آب سرد تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک‌های صورتتان خواهد داشت.

 خیار

 برای از بین بردن چین و چروک‌های آزار دهنده‌ دور چشم هم بهترین گزینه‌ها، روش‌های خانگی و گیاهی است. خیار یکی از بهترین و مفیدترین محصول خانگی شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک‌های دور چشم دارد قرار دادن برش‌های خیار بر روی پوست صورت یکی از راه‌های مناسب و تاثیر گذار جهت آبرسانی به پوست صورت و برطرف کردن چروک های دور چشم  است.

شیر

شیر سرد را در کاسه‌ای بریزید و پنبه‌های توپی را در داخل آن قرار دهید. سپس پنبه را فشار داده تا شیر اضافی موجود در آن خارج شود. پنبه‌ها را بر روی قسمت‌های پف کرده‌ی زیر چشم بگذارید. وقتی پنبه‌ها گرم شدند، آن‌ها را تعویض کنید. این کار ساده در طی یک ساعت، به دلیل اینکه شیر سرد به جمع شدن و انقباض عروق خونی زیر چشم کمک می‌کند، می‌تواند به میزان قابل توجهی پف و تورم زیر چشم را کاهش دهد.

کلاژن

مصرف مواد حاوی کلاژن برای پوست به خصوص زیبایی و جوانی آن بسیار اهمیت پوست را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند. برای داشتن پوستی صاف و سالم ضروری است که بدن شما غنی از موادی همچون کلسیم و پروتئین باشد تا قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشد و در نتیجه با گذر زمان و افزایش سن، پیری به سراغ پوست شما نیاید.

ماسک خانگی برای رفع چین و چروک پوست

مواد لازم جهت تهیه ماسک خانگی برای رفع چروک‌های صورت: ۴ قاشق چای خوری وازلین،۲ قاشق چای خوری عسل،۲ عدد زرده تخم مرغ،۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام را با یکدیگر مخلوط کنید سپس وازلین را با بخار آب مایع کنید و هنگامی که گرمای آن از بین رفت مواد دیگر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شود و به آرامی آنرا بر روی پوستتان ماساژ دهید و پس از گذشت نیم ساعت با دستمالی مرطوب آنرا از روی صورت خود پاک کنید پس از گذشت چند روز استفاده مداوم از این ماسک تاثیر مثبتش را ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *