داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های عطارباشی برای درمان وزوز گوش

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که ناگهان صدای زنگی را در گوش خود بشنوید که هیچگونه منبع خارجی ندارد. این صدا معمولا ثابت بوده و بعد از مدت کوتاهی قطع می‌شود؛ اما در برخی موارد ممکن است شدت پیدا کند و زندگی روزمره فرد را با دشواری مواجه سازد. در این مطلب به معرفی روش‌های درمان گیاهی وزوز گوش می‌پردازیم. لطفا با  عطارباشی  همراه باشید.

درمان گیاهی وزوز گوش

گیاه کهن دار

عصاره درخت کهن دار بهترین درمان گیاهی وزوزگوش است. این گیاه موجب بهبود گردش خون می‌شود، بنابراین نقش موثری در عملکرد بهتر گوش و کاهش صدای زنگ دارد. همچنین این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که می‌تواند هر گونه عفونت زمینه‌ای را درمان کند.

روش استفاده: عصاره گیاه جینکوبیلوبا را روزانه سه تا چهار بار و به مدت شش هفته مصرف و حتماً قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است این گیاه با دارو‌های خاصی تداخل داشته باشد؛ استفاده از جینکوبیلوبیا برای کودکان ممنوع است.

سرکه سیب

۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب و کمی عسل را در یک لیوان آب مخلوط و این محلول را روزانه ۲ تا سه بار میل کنید.

ریحان

یک مشت ریحان را در مخلوط کن بریزید و آن را به شکل پوره درآورید. خمیر را روی یک صافی قرار دهید و با پشت قاشق آب آن را خارج کنید. این آب را کمی گرم کنید، سپس با استفاده از قطره چکان، ۲ تا سه قطره از آن را درون گوشتان بریزید. این درمان را روزانه ۲ بار و به مدت سه تا چهار روز انجام دهید.

پیاز

یک پیاز کوچک را به قطعات کوچک ریز ریز کنید. آن را به مدت یک تا ۲ دقیقه در ماکروویو قرار دهید. اجازه دهید تا پیاز‌ها خنک شوند سپس آب آن‌ها را بگیرید. ۲ تا سه قطره از آب پیاز را درون گوشتان بچکانید. حدود پنج دقیقه سر خود را کج نگه دارید تا آب پیاز در گوشتان فرو رود سپس سرتان را صاف کنید تا آب پیاز خارج شود. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

درمان گیاهی وزوز گوش با سیر

۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده را در یک قاشق غذاخوری روغن کنجد تفت دهید. پس سیر‌ها را در روغن فشار دهید و صبر کنید تا سرد شوند. ۲ تا سه قطره از روغن را درون گوشتان بریزید. قبل از خواب، هر شب این کار را به مدت یک هفته انجام دهید.

زنجبیل

نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و مقداری عسل نیز به آن بیفزایید. این دمنوش را روزانه ۲ تا سه بار و به مدت چند روز بنوشید.

روغن خردل

برای درمان گیاهی وزوز گوش ، کمی روغن خردل را در مایکروویو گرم کنید. چند قطره از آن را درون گوشتان بریزید. سپس صبر کنید تا روغن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در گوش باقی بماند. سر را به طرف دیگر بچرخانید تا روغن از گوش خارج شود. با استفاده از یک گوش پاک کن، موم نرم شده را از گوشتان بردارید. روزانه یک بار و به مدت چند روز این کار را انجام دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *