آشپزیپیش غذا و دسرصبحانه و مربا

دستور تهیه کرپ لیمویی مخصوص صبحانه‌

در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شما را با شیوه تهیه کرپ لیمویی صبحانه‌ای ایده‌آل و خوشطعم آشنا نماییم. با ما همراه باشید!

مواد لازم برای تهیه کرپ لیمویی

مواد لازم مقدار
توت فرنگی و تمشک دو و نیم پیمانه
عسل سه قاش چای‌خوری
شیر بدون چربی سه‌چهارم پیمانه
آرد کامل نصف پیمانه
تخم مرغ یک عدد
روغن کانولا یک قاشق غذاخوری
شکر دو قاشق چایخوری
پوست رنده شده لیمو یک قاشق چایخوری
پنیر ماسکارپونه نصف پیمانه

طرز تهیه کرپ لیمویی

کرپ لیمویی

طرز تهیه کرپ لیمویی

  • در یک کاسه معمولی، میوه‌ها و دو یا سه قاشق چایخوری عسل رابا هم مخلوط کنید و آن‌ها را کنار بگذارید. در یک کاسه متوسط دیگر، شیر، آرد، تخم مرغ، روغن، شکر و یک قاشق چایخوری پوست لیمو را با هم ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا نرم و یکدست شوند.
  • ماهیتابه نچسب را کمی چرب نمایید و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید. از روی حرارت بردارید و دو قاشق غذاخوری از مایع را داخل ماهیتابه بریزید، تابه را بچرخانید تا مایع همه سطح آن را بپوشاند. مجددا تابه را روی شعله بگذارید و یک یا دو دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید تا سرخ طلایی شود. سپس آن را برگردانید و چند دقیقه هم سمت دیگر را بپزید. کرپ را روی حوله کاغذی گذاشته و همین مراحل را مجددا تکرار کنید تا همه کرپ‌ها آماده شوند.
  • در یک ظرف کوچک ، پنیر ماسکارپونه (پنیر خامه‌ای) و دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید. داخل کرپ‌ها یک قاشق غذاخوری پنیر و عسل بگذارید. کرپ را ۴ لا تا کنید. در آخر، کرپ‌ها را با مخلوط میوه‌ها سرو کنید.
منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *