آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک شکلاتی با کرم بادام زمینی

کیک شکلاتی با مخلوطی از کرم بادام زمینی یک دسر ایده‌آل می‌باشد که توصیه می‌کنیم حتما امتحان نمایید. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه شوید تا شمارا با طرز تهیه کیک شکلاتی با کرم بادام زمینی آشنا نماییم.

مواد لازم برای تهیه کیک

موا لازم مقدار
آرد ۲۰۰ گرم
بادام زمینی پودر شده ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپ‌خوری
شیر یک‌سوم پیمانه
شکر ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل یک‌هشتم قاشق‌چای‌خوری
روغن مایع یک‌دوم پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق‌چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه کرم

مواد لازم مقدار
کره بادام زمینی ۳ قاشق‌سوپ‌خوری
کره نرم ۲ قاشق‌سوپ‌خوری
پودر قند ۳ قاشق‌سوپ‌خوری
خامه صبحانه ۱ قاشق‌سوپ‌خوری
بادام زمینی مقداری جهت تزئین

طرز تهیه کیک شکلاتی با کرم بادام زمینی

تخم مرغ و شکر را باهمزن برقی به‌طور کامل هم‌بزنید تا کاملا پف کرده و کرمی شود، حین انجام کار وانیل را نیز به مواد بیافزایید سپس روغن مایع را اضافه نموده و یک دقیقه دیگر ‌هم‌بزنید. پودر کاکائو، بیکینگ پودر و آرد را ترکیب نموده، به همراه شیر به تناوب به مواد اضافه نمایید. برای افزودن آرد حتما از الک استفاده نمایید، درآخر پودر بادام زمینی را اضافه نموده و با لیسک مخلوط کنید قالب مورد نظر که بهتر است میان تهی باشد را انتخاب کرده و با اسپری روغن، خوب چرب کنید.

کیک شکلاتی با کرم بادام زمینی

مواد را در قالب ریخته و در فراز پیش گرم شده با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه بپزید. سپس از فر خارج نموده چند دقیقه در قالب خنک کنید و سپس روی توری فلزی برگردانید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. در آخر با کرم آماده شده و بادام زمینی تزیین نمایید.

طرز تهیه کرم

جهت تهیه کرم، کره نرم و پودر قند را با همزن کاملا هم‌بزنید. خامه صبحانه را اضافه نموده و یک دور بزنید. سرانجام کره بادام زمینی را اضافه نموده و کمی هم‌بزنید تا با همه مواد مخلوط شده و یکدست شود. کرم آماده را نیم ساعت در یخچال استراحت داده تا کمی سفت شده تا به راحتی بتوانید روی کیک ماسوره بزنید.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *