آشپزیساندویج و پیتزاکباب و کتلت

دستور طبخ استیک فیله سرشار از انرژی

گوشت‌قرمز خوراکی است که به‌احتمال زیاد بسیاری از اشخاص، نسبت به آن دید بدی داشته باشند. ولی بدن انسان جهت سالم ماندن به همه نوع غذایی احتیاج دارد و گوشت قرمز نیز یکی از این موارد است. توجه داشته باشید که هدف، حفظ تعادل است نه اینکه به‌کلی یک گروه غذایی را از برنامه‌تان حذف نمایید. پروتئین موجود در گوشت‌قرمز، کامل‌ترین نوع پروتئین است و همه آمینواسید‌های مورد نیاز بدن را در خود دارد. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه شوید تا با طرز تهیه استیک فیله آشنا شوید.

درصورتی‌که مایلید پوست و مویی سالم داشته باشید باید بدانید که هیچ چیزی مناسبتراز گوشت نمی‌تواند به کمکتان بیاید. دستور غذایی که در ادامه خواهید خواند، یک استیک ایده خوش طعم است و شاید بیشتر از هرشخصی یک ورزشکار بدنسازی قدر آن را بداند. گوشت سرشاراز پروتئین است و مصرف این غذا علاوه بر اینکه کاملا سیرتان می‌کند، انرژی ثابتی نیز در اختیارتان خواهد گذاشت.

مواد لازم برای تهیه استیک فیله

مواد لازم مقدار
پیاز قرمز حلقه‌حلقه شده یک عدد بزرگ
سرکه انگور قرمز دو قاشق‌چای‌خوری
عسل دو قاشق‌غذا‌خوری
نمک یک‌دوم قاشق‌چای‌خوری
آویشن خشک یک قاشق‌چای‌خوری
پودر فلفل سیاه یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری
فیله گاو چهار عدد هرکدام ۱۲۰ گرم به ضخامت۲.۵ سانتی‌متر
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه استیک فیله

در گام نخست قسمت بالای فررا روشن کرده و گرم کنید. یک ماهیتابه نچسب و بزرگ را روی حرارت متوسط به بالا گرم نمایید. ماهیتابه را به‌کمک اسپری پخت یا مقداری روغن چرب نمایید. پیاز‌ها را درون ماهیتابه ریخته و درپوشش را بگذارید و به مدت ۴ دقیقه بپزید. سپس سرکه، عسل و یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری نمک را به ماهیتابه اضافه نمایید. حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با درب باز، ترکیب درون ماهیتابه بجوشند. در این مدت زمان محتویات را دائم بهم بزنید.
استیک فیله

یک‌چهارم باقی مانده نمک، آویشن و فلفل را به شکل مساوی روی گوشت بریزید. گوشت را روی سینی فر قرار داده و به کمک اسپری پخت یا کمی روغن چربش کنید. هر طرف گوشت را ۵ دقیقه یا تا آن مقدار که مایلید پخته شود، در فر بپزید. سپس به همراه میکس پیازی که درست کردید نوش جان نمایید.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *