داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان گیاهی ورم لوزه

آیا گلویتان انقدر درد می‌کند که حتی نمی‌توانید غذا را قورت دهید؟ ممکن است این مشکل ناشی از ورم لوزه (به انگلیسی: Tonsillitis) باشد که هرکسی ممکن است به آن دچار شود. اگرچه برای درمان این عارضه باید به پزشک مراجعه کنید، اما برخی از نسخه‌های طبیعی و گیاهی نیز می‌توانند موثر بوده و به تسکین علائم ورم لوزه نظیر احتقان بینی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه کمک کنند. در ادامه به معرفی روش های درمان گیاهی ورم لوزه می‌پردازیم.

درمان گیاهی ورم لوزه

تشخیص ورم لوزه

به گزارش عطارباشی به نقل از «نیوهلث‌ادوایزر» بسیار مهم است که قبل از امتحان کردن درمان‌های خانگی، علائم ورم لوزه را بررسی کنید. شایع‌ترین نشانه‌های این عارضه عبارتند از: متورم شدن غدد لنفاوی در گردن، ورم لوزه‌ها، بوی بد دهان، سردرد، تب و لرز، گوش درد و دشواری در بلعیدن غذا. همچنین ممکن است حالت تهوع، استفراغ، آبریزش بینی، احتقان بینی، گرفتگی صدا و قرمزی چشم را نیز تجربه کنید.

درمان گیاهی ورم لوزه

اگر علائمی که در بالا اشاره شد را تجربه می‌کنید، احتمالا دچار ورم لوزه شده‌اید. می‌توانید با امتحان کردن روش‌هایی که در ادامه ذکر شده‌اند، علائم این عارضه را تسکین دهید.

لیموترش

لیموترش حاوی ترکیبات ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی است که برای کاهش التهاب و تورم بسیار مفیدند. لیموترش همچنین حاوی ویتامین ث است که برای تقویت سیستم ایمنی موثر بوده و بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند.

آبِ لیمو را گرفته و آن را به یک لیوان آبِ گرم اضافه کنید. همچنین یک قاشق چایخوری عسل و مقدار کمی نمک را به این محلول اضافه کرده و به خوبی آنها را با هم ترکیب کنید. روزی ۲ مرتبه آن را بنوشید.

ریحان

با توجه به داشتن خواص ضد التهابی و ضد ویروسی، ریحان می‌تواند برای درمان ورم لوزه مفید باشد. این سبزی همچنین قابلیت تسکین‌دهنده و ترمیم‌کنندگی دارد که در کاهش درد تورم موثر است.

۱۰ عدد برگ ریحان را به یک فنجان و نصفی آب اضافه کنید. آب را جوشانده و سپس برگ‌ها را خارج کنید. مقداری آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کرده و روزی ۳ مرتبه این محلول را میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه به داشتن خواص قدرتمندِ ضد عفونی و ضد التهابی معروف است که هر دو برای از بین بردن التهاب و درد ناشی از ورم لوزه مفید می‌باشند.

برای درمان گیاهی ورم لوزه ، یک قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. این محلول را چند مرتبه در روز و همچنین قبل از خوابِ شب غرغره کنید.

دارچین

دارچین یکی از بهترین روش‌های درمان گیاهی ورم لوزه است و این بدلیل وجود خواص ضد میکروبی در این ادویه می‌باشد. دارچین رشد باکتری‌های گلو را مهار کرده و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد.

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. چند قاشق چایخوری عسل اضافه کرده و این محلول را به آرامی، روزی ۳ مرتبه میل کنید.

نعناع

نعناع با داشتن خواص ضد میکروبی می‌تواند به پاکسازی عفونت‌های ویروسی و باکتریایی در زمان کوتاهی کمک کند. همچنین نعناع حاوی منتول است که برای تسکین گلوی ناراحت و کاهش درد مفید می‌باشد.

چند برگ نعناع را به یک لیوان آب اضافه کرده و سپس آن را بجوشانید. بگذارید نصفِ آب بخار شده و سپس آن را از شعلۀ گاز بردارید. برگ‌ها را از آب خارج کرده و یک قاشق چایخوری عسل را به این چای اضافه کنید. برای آرام کردن گلو، روزی یکبار این نوشیدنی را به آرامی میل کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *