تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

نمک دریا چیست و چه فوایدی دارد؟

نمک دریا چیست ؟ این نمک از طریق تبخیر آبِ دریا بدست می‌آید و در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از سرآشپزها آن را به نمک معمولی ترجیح می‌دهند. ویژگی‌های مورد علاقۀ سرآشپزان دربارۀ این نمک، بافت تُرد و درشت و طعم قوی‌ِ آن است. همچنین بسیاری از مردم باور دارند که نمک دریا نسبت به نمک معمولی سالم‌تر بوده و فواید بیشتری داد.

نمک دریا چیست

آیا نمک دریا مفید است؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «نیوهلث‌ادوایزر» جواب این سوال مثبت است؛ نمک دریا فواید مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

حاوی مواد معدنی

نمک دریا حدودا حاوی ۶۰ نوع مادۀ معدنی است. در واقع اگر بتوانید به نمک دریایِ مناطق هیمالیا دسترسی داشته باشید، ممکن است ۸۴ نوع مادۀ معدنی را از این نمک دریافت کنید. همانطور که می‌دانید مواد معدنی برای سلامتی ما ضروری هستند، اما دریافت همۀ آنها به میزان کافی ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل است که مصرف نمک دریا می‌تواند گزینه‌ای خوب برای تأمین مواد معدنی باشد.

پیشگیری از کم‌آبی بدن

نمک دریا برای پیشگیری از کمبود آب و تنظیم مایعات بدن مفید است. وقتی سدیم بیشتری مصرف می‌کنید، بدن‌تان آب بیشتری را در خود ذخیره خواهد کرد. از طرفی اگر به میزان کافی سدیم دریافت نکنید، بدن‌تان آب بیشتری از دست خواهد دارد. مصرف منظم نمک دریا به شما کمک می‌کند تا سطوح مناسب سدیم را در بدن‌تان تنظیم کرده و تعادلی میان سدیم و پتاسیم برقرار کنید.

تأمین الکترولیت‌ها

از آنجایی که نمک دریا به میزان بسیار کمی پالایش می‌شود، می‌توانید مقدار قابل‌توجهی الکترولیت نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم از آن دریافت کنید. این الکترولیت‌ها کمک می‌کنند تا ضربان قلب تنظیم شده و همچنین نقش مهمی را در عملکردهای مختلف بدن ایفا می‌کنند.

عملکرد مناسب عضلات، مغز و سیستم عصبی

نمک دریا منبع خوبی از سدیم است که برای عملکرد مناسب عضلات، مغز و سیستم عصبی بسیار مهم می‌باشد. سدیم کافی در بدن برای انتقال سیگنال‌های الکتریکی ضروری است.

بهبود دستگاه گوارش

کمبود سدیم در بدن می‌تواند اثراتی منفی بر دستگاه گوارش داشته باشد. بدن ما برای تولید اسید هیدروکلریک (HCL) به نمک احتیاج دارد که برای هضم خوب ضروری است. جای دادن مقادیر مناسبی از نمک دریا در رژیم غذایی، به تولید مناسبِ اسید معده کمک می‌کند که برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش مفید است.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *