تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ای

۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

چه کسی خوردن خرما را دوست ندارد؟! خرما مزایای فراوان و فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد و بسیار هم خوشمزه است. اما باید بدانید که انواع خرما در مزه‌ها و بافت‌های مختلف وجود دارد. دست کم همه می‌دانیم که هم خرمای نرم و هم خرمای خشک وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های خود را دارند!

و شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم عربستان سعودی حتی قبل از زمان حضرت عیسی خرما می‌دادند و در عوض آن ابریشم می‌گرفتند (تبادل کالا به کالا)؟ خرما و ابریشم مسافران همیشگی جاده‌ی قدیمی ابریشم (جاده ابریشم چین) بودند.

۱. اجوا (Ajwa)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این نوع خرما ترکیبی از انواع نرم و خشک است، شیرین است و در دهان نرم می‌شود. گفته می‌شود که این خرماها دارای خواص شفابخش هستند و در حدیث آمده که پیامبر گفته‌است خوردن هفت عدد خرما در هنگام صبح از فرد در برابر سحر و جادو تا عصر محافظت می‌کند.

۲. انبارار (Anbara)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماهای بزرگ به دلیل ظاهر بزرگ و گوشتی و هسته‌های کوچکی که دارند، مورد علاقه‌‌ی مردم هستند. آنها همچنین یکی از گران‌ترین انواع خرما هستند! انبارا شیرین، قهوه‌ای و پر از پروتئین است.

۳. صفوی

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماهای سیاه، شیرین، گوشتی و سرشار از ویتامین هستند. آنها نرم هستند و در مدینه کشت می‌شوند. این خرماها برای خواص شفابخشی که دارند شناخته‌شده هستند. اگر این نوع خرما را با معده‌ی خالی بخورید، کرم معده‌تان از بین می‌رود. آنها همچنین دارای مواد معدنی فراوانی هستند.

۴. برهی (Barhi)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این نوع خرما زرد و ترد است. این خرمای رسیده مزه‌ی کارامل و شکر قهوه‌ای را می‌دهد. مانند بیشتر خرماها شیرین است، و کاملا ارزش امتحان کردن را دارد. این خرماهای خامه‌ای واقعا لذیذ هستند و اغلب در حالی که هنوز روی شاخه‌های نازک هستند، به فروش می‌رسند. این خرماهای فصلی را می‌توانید فریز و ماه‌ها نگهداری کنید.

۵. ساغای (Saghai)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید


این خرمای تر و تازه در ریاض کشت می‌شود، معمولا به رنگ قهوه‌ای است و قسمت نوک آن زرد کمرنگ است. ساغای چروک خورده است، اما پوسته پوسته نمی‌شود، و از آن مواردی است که حتما باید بخورید!

۶. خدری (Khudri)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماهای قهوه‌ای خشک و شیرین هستند. آنها پوست چروکیده دارند و ممکن است بزرگ یا کوچک باشند. خدری به دلیل تر و تازگی‌اش و قیمت مناسبی که دارد، یکی از انواعی است که به میزان زیادی صادر می‌شود. این نوع خرما یکی از بهترین خرماها برای مصرف است اگر می‌خواهید دوباره جان بگیرید و انرژی‌تان را افزایش بدهید.

۷. خرما شکری (Shukkari)

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماها ترد و واقعا شیرین هستند. خرمای شکری برای خواص شفابخش و مواد مغذی که دارد، شناخته‌شده است. این نوع خرما کلسترول را پایین می‌آورد، از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و همچنین کمک‌تان می‌کند که از شر خستگی رها شوید. خرمای شکری در منطقه‌ی قصیم کشت می­شود.

۸. زاهدی

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماهای طلایی و بیضی شکل دارای یک بافت نرم و طعم آجیلی هستند. آنها پوست ضخیمی دارند، نیمه خشک هستند و نسبت به سایر خرماها شیرینی کم‌تری دارند. این نوع خرما همچین دارای فیبر زیادی است.

۹. مدژول

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این نوع خرما به عنوان “ملکه‌ی خرماها” شناخته می‌شود. مدژول دارای یک بافت بزرگ و نرم است، و طعم قوی و شیرینی دارد. در امریکا محبوبیت بسیار زیادی دارد و اغلب در ساخت شیک‌ها و اسموتی‌ها استفاده می‌شود. این نوع خرما معمولا در کل طول سال در دسترس است.

۱۰. خُلاص

انواع خرما: ۱۰ نوع خرما که باید بشناسید

این خرماها هنگامی که به طور کامل می‌رسد، عطر کاراملی دارد. خلاص زمانی که تازه است حالت چسبناکی دارد و معمولا با قهوه عربی مصرف می‌شود. این نوع خرما پوست شلی دارد و در مناطق قصیم و الخرج عربستان ریشه دارد.

این فهرست شامل انواع خرما است که افراد زیادی به آنها علاقه دارند! انواع مختلفی از خرما وجود دارد و یکی از بهترین راه‌های خوردن آنها همراه با بادام در داخل‌شان و همین‌طور همراه با کنجد است. شما همچنین می‌توانید خرما را در نوتلا بزنید و ببینید چه طعم و مزه‌ای به خود می‌گیرد!

آیا شما هم به نوع خاصی از انواع خرما علاقه دارید؟! نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: بازده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *