داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

درمان بواسیر با روغن نارگیل

افراد مبتلا به بواسیر از مشکلات این بیماری به خوبی آگاه هستند. جابجایی در قسمت های پایین بدن مانند روده و بافت مقعدی، درد بسیار بدی را به وجود می­‌آورد. ابتلا به بواسیر بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال شایع است. بواسیر معمولا در پی ناتوانی در درمان یبوست به وجود می‌­آید. مشخصا وقتی که شما یبوست دارید، در هنگام اجابت مزاج، فشار زیادی را به خود وارد میکنید. همین کار باعث میشود تا رودۀ پایینی و مقعد دچار التهاب شوند. این التهاب با گذشت زمان باعث به وجود آمدن بواسیر میشود. روش های درمان بسیاری وجود دارد ولی ما به شما درمان گیاهی بواسیر با روغن نارگیل را پیشنهاد میکنیم.

درمان گیاهی بواسیر

درمان گیاهی بواسیر با روغن نارگیل

افراد زیادی از روغن نارگیل برای درمان بواسیر استفاده میکنند و به دلایل مختلفی نتایج خوبی هم میگیرند. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره ی متوسط (MCFA) بوده که برای کاهش التهاب در دستگاه گوارش بسیار مفید است. یکی دیگر از دلایل استفاده از روغن نارگیل این است که باعث جذب بیشتر اسید لوریک میشود که خواص ضد باکتریایی دارد و روند هضم را سهولت میبخشد. به دلیل خواص ضد باکتریایی نیز در درمان گیاهی بواسیر موثر است.

روش‌های استفاده از روغن نارگیل

حالا که میدانید روغن نارگیل چقدر برای درمان گیاهی بواسیر موثر است، پس بهتر است نحوه ی استفاده از آن را نیز یاد بگیرید.

۱ – استفاده به عنوان راه حل موضعی

با توجه به  خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن نارگیل، از آن برای تسکین موضعی درد ها استفاده میکنند. منطقه ی آسیب دیده را تمیز کنید و مقداری پنبه ی خشک را به روغن نارگیل آغشته کنید و بر روی موضع مورد نظر استعمال کنید.

۲ – همراه با چای سبز بنوشید

چای سبز خواص درمانی مفیدی داشته و به دلیل وجود آنتی اکسیدان خواص ضد التهابی نیز دارد. در یک فنجان چای سبز ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بریزید و به آرامی بنوشید. این نوشیدنی برای درمان یبوست و بواسیر بسیار موثر است. مراقب باشید بیشتر از ۳ قاشق روغن نارگیل استفاده نکنید.

۳ – با سیر مخلوط کنید

ترکیب سیر و روغن نارگیل در درمان بواسیر اثری شگفت دارد. سیر دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و گردش خون را بهبود میبخشد. دو حبه سیر را به خوبی له کنید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. روزی دوبار بر روی موضع مورد نظر بگذارید.

۴ – با زردچوبه ترکیب کنید

برای ایجاد یک پماد بسیار قوی باید زردچوبه را با روغن نارگیل ترکیب کنید. زردچوبه به عنوان ماده ای ضد التهابی و بسیار قوی معروف است. همچنین زردچوبه مسکن بسیار خوبی برای رگهای موجود در روده به حساب می آید. یک ریشه ی کوچک از زردچوبه را به خوبی له کنید و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید و روزی چندبار مستقیما به محل آسیب دیده اعمال کنید.

۵ – همراه با آلوئه ورا استفاده کنید

بواسیر بسیار آزاردهنده است زیرا باعث التهاب، خارش و سوزش میشود. آلوئه ورا نیز دارای خاصیت درمانی قوی و کاهش التهابی است. ژل موجود در برگ آلوئه ورا را خارج کنید و با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید و روزی چندبار به صورت موضعی استفاده کنید.

نکات و هشدارها

استفاده از روغن نارگیل به درمان چند روزه ی بواسیر کمک میکند اما شما باید همیشه با احتیاط عمل کنید. در اینجا به چند نکته در مورد استفاده از روغن نارگیل برای درمان گیاهی بواسیر توجه داشته باشید:

-مطمئن شوید که از روغن نارگیل طبیعی استفاده میکنید. استفاده از روغن نارگیل صنعتی نتایج دلخواه را به دنبال نخواهد داشت.

-تحت هیچ شرایطی بیشتر از سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل استفاده نکنید.

-قبل از استفاده موضعی، منطقه را کاملا تمیز کنید. شما میتوانید از نارون کوهی برای تمیز کردن آن منطقه استفاده کنید.

-تحت هیچ شرایطی از پنبه استفاده شده دوباره استفاده نکنید.

-از یک بطری جداگانه برای استفاده از روغن نارگیل در حمام استفاده کنید.

-در رژیم غذایی خود از روغن نارگیل استفاده کنید. استفاده ی مرتب از روغن نارگیل خطر مبتلا شدن به یبوست و بواسیر را کاهش میدهد.

-وقتی بخاطر اسهال دچار بواسیر شده اید، به هیچ وجه از روغن نارگیل استفاده نکنید. استفاده از روغن نارگیل فقط شرایط را بدتر میکند.

-با مصرف آب بیشتر از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری کنید.

-از غذاهای فیبر دار در رژیم غذایی خود استفاده کنید. غذاهای فیبر دار باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشوند که این کار خطر ابتلا به بواسیر را کاهش میدهد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *