آشپزیساندویج و پیتزاکباب و کتلت

طرز تهیه سینه بوقلمون با سس پرتقال

سینه بوقلمون بهمراه سس زنجبیل و پرتقال یک غذای خوشطعم و ایده‌آل که پیشنهاد می‌شود درکنار خانواده آن را میل نمایید. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه شوید تا شما را باطرز تهیه سینه بوقلمون با سس پرتقال آشنا نماییم.

مواد لازم برای تهیه سینه بوقلمون با سس پرتقال

مواد لازم مقدار
سینه بوقلمون بدون استخوان دو عدد
سیر رنده شده دو حبه
فلفل چیلی قرمز خرد شده دو عدد
آب پرتقال یک‌چهارم پیمانه
روغن زیتون یک‌چهارم پیمانه
مارمالاد پرتقال یک پیمانه
پیازچه خرد شده نصف پیمانه
آب پرتقال نصف پیمانه
زنجبیل رنده شده یک قاشق‌غذاخوری
سیر رنده شده یک حبه
نمک یک قاشق‌چایخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

طرز تهیه سینه بوقلمون با سس پرتقال

سینه بوقلمون با سس پرتقال
  • به کمک چاقوی اره‌ای تیزی، روی سینه بوقلمون‌ها را برش دهید. سیر و فلفل چیلی را درون این برش‌ها فرو کنید. سینه‌ها را درکنار هم داخل ظرف پیرکس بچینید.
  • در یک کاسه کوچک، یک‌چهارم پیمانه آب پرتقال و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب نمایید و روی بوقلمون‌ها بریزید. روی ظرف را بپوشانید و به‌مدت ۱۲ ساعت در یخچال اجازه دهید بماند تا طعم‌دار شود.
  • جهت تهیه سس، دریک قابلمه کوچک، نصف پیمانه پیازچه، نصف پیمانه آب‌پرتقال، زنجبیل و سیر رنده شده را بایکدیگر ترکیب نموده و روی گرمای ملایم بگذارید تا بجوشد. حرارت راکم کنید تاتقریبا ۵ دقیقه نیم‌جوش باقی بماند. سپس ازروی حرارت بردارید.
  • فر رابا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم نمایید. سینه‌های بوقلمون را از مواد خارج کنید. آن‌ها را روی توری فر چیده و کمی از سس آماده شده روی آن بریزید. نمک و فلفل بزنید و به مدت ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا پخته شوند.
  • هر یک ربع یکبار از سس روی بوقلمون‌ها بریزد تا کاملا طعم سس را به خود بگیرند. چند دقیقه قبل از برش دادن، اجازه دهید کمی خنک شود. می‌توانید با پوست پرتقال و فلفل چیلی تزئین و میل نمایید.
منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *