تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

کاهش وزن و لاغری با غذاهای کم کالری

بارها دربارۀ اهمیت اینکه چه می‌خوریم و غذاهای مورد مصرفمان چقدر کالری دارند شنیده‌ایم؛ حقیقت هم این است که برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها باید حواستان باشد که در طول روز کالری کمتری دریافت کرده و همچنین کالری بیشتری بسوزانید. خبر خوب این است که غذاهای کم‌کالری فراوانی وجود دارند که می‌توانید آنها را به رژیم خود اضافه کنید. در این مطلب به معرفی کم کالری ترین غذاها می‌پردازیم.

کم کالری ترین غذاها

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم‌رمدیز» میزان کالری دریافتی پیشنهاد شده در طول روز توسط وزارت کشاورزی ایالات‌متحده، به شرح زیر است:

-برای زنان ۱۹ تا ۵۱ سال: ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری

-برای مردان ۱۹ تا ۵۱ سال: ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری

-برای کودکان و نوجوانان: ۱۰۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری

*افرادی که فعالیت فیزیکی زیادی دارند و یا می‌خواهند وزن بگیرند، باید کالری بیشتری دریافت کنند.

غذاهای کم کالری

اگر می‌خواهید وزن کم کنید و یا فقط می‌خواهید سالم بمانید، در هر صورت خوردن مواد غذایی کم کالری برایتان مفید است. غذاهای فراوانی وجود دارند که محتوای کالری آنها پایین بوده و در عین حال بسیار مغذی هستند. اما برخی از مواد غذایی آنقدر کالری کمی دارند که اضافه کردن آنها حتی در رژیم‌های لاغری نیز هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. در ادامه برخی از کم کالری ترین غذاها را معرفی می‌کنیم.

آب تره

یک فنجان از گیاه آب تره تنها حاوی ۴ کالری است. علاوه بر کم کالری بودن، این گیاه هیچگونه چربی‌ای ندارد. مواد مغذی موجود در آب تره شامل این موارد هستند: پروتئین، فولات، مس، ویتامین‌های A، B۶، C، E و K، تیامین، ریبوفلاوین، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منگنز.

شابانک

یک فنجان از این گیاه تنها ۶ کالری دارد. شابانک کم کالری بوده و در عین حال بسیار مغذی است که مصرف آن برای هر کسی می‌تواند مفید باشد. برگ‌های سبز و لطیف این گیاه نیز از چربی کمی برخوردارند. شابانک حاوی مواد مغذی نظیر فیبر، ویتامین‌های A، B۵، B۶، C و K، فولات، کلسیم، آهن، روی، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منگنز است.

اسفناج

یک فنجان اسفناج ۷ کالری دارد. این سبزی برگدار کالری و کربوهیدرات کمی دارد. اسفناج به شدت سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است که آن را به گزینه‌ای عالی برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده‌اند. علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها، این سبزی همچنین منبع خوبی از آهن، فولیک اسید، ویتامین کا، پتاسیم، روی، فسفر، کلسیم، سلنیوم، منیزیم، مس و فیبر غذایی است.

برگ چغندر

یک فنجان برگ چغندر ۷ کالری دارد. برگ چغندر از بستگان نزدیکِ چغندر بوده و محتوای کالری و کربوهیدراتِ آن بسیار کم است. این سبزی لیستِ قابل توجهی از مواد مغذی را در خود جای داده است که شامل این موارد می‌باشد: ویتامین‌های A، C، E و K، پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم، مس، آهن، کولین و سایر مواد معدنی.

کاهوی رومی

یک فنجان کاهوی رومی خرد‌شده تنها ۸ کالری دارد. تمام کاهوها از جمله کاهوی رومی، کالری کمی داشته و سرشار از آب هستند.  از لحاظ محتوای مواد مغذی، کاهوی رومی حاوی ویتامین‌های B و ویتامین A، C و K می‌باشد، این کاهو همچنین موادی نظیر فولیک اسید، آهن، منگنز، فیبر، پتاسیم، روی و مس را در خود جای داده است.

کرفس

یکی دیگر از کم کالری ترین غذاها ساقۀ کرفس می‌باشد که یک فنجان خردشدۀ آن تنها ۱۶ کالری دارد. علاوه بر کم‌کالری بودن، ۹۵ درصد از محتوای کرفس آب است. مواد مغذی موجود در این سبزی شامل این مواردند: ویتامین‌های A، C، K و برخی از ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، فسفر، فولات، پتاسیم و فیبر.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *