تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

سم‌‌زدایی کبد با ۱۲ ماده غذایی طبیعی

هر ماده غذایی، عناصر خاصی در خود دارد که مصرف آن به سم‌زدایی کبد و سلامت بدن کمک می‌کند؛ گروه عطارباشی در این مقاله، به بررسی چند نوع ماده غذایی برای سم‌‌زدایی کبد و سلامت بدن پرداخته که در ادامه آورده خواهد شد.

حتماً لازم نیست که برای شروع، وارد برنامه پاکسازی کبد شوید؛ فقط سعی کنید در هر روز، مصرف این مواد را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ابتدا بهتر است مصرف مواد سم زا و مضر را به کلی کنار گذاشته و بعد از آن به سراغ سم‌زدایی کبد بروید؛ حال چه بهتر که این سم‌زدایی به شیوه ای سالم و با مواد غذایی طبیعی باشد.

آووکادو

حتماً چند تکه آووکادو را به برنامه صبحانه تان اضافه کرده و همراه با نان تست میل کنید. میوه آووکادو حاوی گلوتاتیون (گلوتاتیون، مواد سمی موجود در کبد را تبدیل به ماده ای قابل دفع خواهد کرد) است، که به سم‌زدایی مواد شیمیایی مصنوعی کبد کمک بسیاری می کند؛ با کمک آووکادو می توانید از سم های ناخواسته موجود در بدن تان خلاص شوید.

ریحان

ریحان، به عنوان نوعی گیاه، به تجزیه متابولیسمی و حذف مواد شیمیایی موجود در خون کمک می‌کند، می توانید این گیاه معجزه آسا را به انواع سالاد و پیتزا اضافه کنید، و در کنار طعم و مزه جدید، برنامه سم‌زدایی کبد خود را نیز پیش ببرید.

بروکلی

مصرف بروکلی، نه تنها باعث بالا رفتن گلوتاتیون موجود در خون می شود، بلکه طبق مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، عمر شما را نیز طولانی تر خواهد کرد.

بروکلی بسیار عالی است، به طوری که می توان گفت، گل سر سبد تمامی سبزیجات است؛ می توانید به نودل ها و یا هر غذایی که دوست داشتید بروکلی اضافه کنید و از خوردن غذایی سالم و سم زدا لذت ببرید.

هویج

هویج، یکی از قوی ترین سبزیجات سم زدای موجود در عالم هستی است؛ اما به چه دلیل؟ زیرا هویج غنی از گلوتاتیون، این ماده سم زدا است؛ امتیاز دیگر مصرف هویج، بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در آن بوده، که برای بهبود ایمنی بدن و سلامت قلب توصیه می شود.

گل قاصدک

آیا شما هم مانند آن دسته از افراد هستید که فکر می کنند گل قاصدک، نوعی علف بوده و هیچ خاصیتی ندارد؟ باید بگوییم این تصور اشتباه است؛ گل قاصدک به ظاهر بی‌خاصیت، تمامی مواد سمی جریان خون تان را تصفیه خواهد کرد.

اگر می خواهید به کلی از شر مواد سمی موجود در کبدتان خلاص شوید، پیشنهاد می کنیم حتماً دمنوش ریشه گل قاصدک را امتحان کنید.

حتی می توانید این گیاه را داخل حیاط منزل تان بکارید و بعد از چیدن، دم کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

سیر

جالب است بدانید که سیر، در صدر بهترین خوراکی ها برای سم‌زدایی کبد و بدن قرار دارد؛ زیرا سرشار از ماده سولفور است؛ این ماده معدنی از راه های مختلف به بدن تان سود می رساند.

سولفور به کبدتان کمک می کند تا آنزیم های طبیعی سم زدای خود را رها کرده و مواد شیمیایی و سمی موجود در جریان خون را خارج کند؛ همچنین ماده سولفور باعث نابودی انگل ها و ویروس های موجود در روده بزرگ و کوچک می شود.

زنجبیل

مصرف این ریشه گیاهی، علاوه بر بالا بردن متابولیسم، مواد اضافی موجود در بدن را نیز تخلیه کرده و به بهبود عملکرد کبدتان کمک می کند؛ اگر به برنامه غذایی روزانه خود زنجبیل را هم اضافه کنید، کمتر دچار سرماخوردگی خواهید شد.

لیمو ترش

این میوه، که جزو گروه مرکبات است، مواد مضر و سمی موجود در بدن را تبدیل به ماده ای حلاّل می‌کند و در نتیجه، به راحتی می تواند از بدن تان دفع شود.

اگر هر روز صبح تان را با یک لیوان آب گرم و لیمو شروع نمی کنید، شک نداشته باشید که نصف عمرتان بر باد رفته است!

پیاز

پیاز نیز حاوی ماده سولفور است که به سم‌زدایی کبد کمک فراوانی کرده و برای سلامتی کلی بدن‌تان نیز معجزه می کند؛ پیشنهاد می کنیم پیاز را به بخشی از برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید، حتی لایه رویی همبرگر را نیز با پیاز تزیین کنید تا کبدتان از شما رضایت کامل داشته باشد.

آناناس

میوه آناناس حاوی آنزیم بروملایین است، این آنزیم کاملاً قابل هضم بوده و قسمت انتهایی روده باریک را پاکسازی می کند؛ بنابراین، هیچ گاه به خوردن آناناس نه نگویید؛ علاوه بر این، آنزیم بسیار مفید میوه آناناس حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی است.

ویتامین سی موجود در آناناس، حتی از ویتامین سی موجود در پرتقال نیز بیشتر است؛ بنابراین با مصرف این میوه سرشار از ویتامین سی، خود را در برابر بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا واکسینه کنید.

اسفناج

مصرف این گیاه سبز، خواص بسیاری برای تان خواهد داشت (به خصوص اگر به صورت خام مصرف شود).

دوز گلوتاتیون موجود در گیاه اسفناج، فراتر از حد تصور شما است؛ بنابراین قدرت سم‌زدایی آن نیز شگفت آور خواهد بود؛ می توانید سوپ اسفناج درست کرده یا با آن، سالاد خوشمزه ای برای ناهار تهیه کنید.

مغز گردو

مصرف مغز گردو علاوه بر سلامتی مغز، باعث بالا رفتن سطح اسید آرژنین موجود در خون و در نتیجه دفع آمونیاک از بدن می شود.

حرف آخر

برای سم‌زدایی از بدن خود مواد غذایی که گفته شد را وارد برنامه غذایی روزانه‌ تان کنید و با این کار، بدنی سالم و بدون هیچ نوع ماده شیمیایی و سمی داشته باشد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *