سلامتیسلامتی مو

انتخاب روغن مو بر اساس نوع مو

انتخاب مناسب ترین روغن مو بر اساس نوع مو

انتخاب مناسب ترین روغن مو بر اساس نوع مو : برخی فکر می کنند روغن های مو بیشتر برای موهای زبر و ضخیم مناسب است ، اما اینطور نیست حتی اگر موهای نازکی دارید که خیلی زود چرب می شود نیز می توانید از بهترین روغن مناسب برای موها استفاده کنید که موهایتان را صاف تر و براق تر کند .

پیش از انتخاب بهترین روغن مناسب برای موها بهتر است بدانید کدام روغن مناسب نوع موهایتان است .

انتخاب روغن مو بر اساس نوع مو

۱ – موهای خشک و وز – روغن آرگان 

روغن آرگان حاوی اسید های چرب و ویتامین E است که کمک می کند موهای خشک و گره خورده نرم و براق شود و شانه زدن موها راحت تر گردد .

۲ – همه نوع مو – روغن نارگیل

روغن نارگیل را می توان چند منظوره استفاده کرد، بهترین روغن مناسب برای موهاست حتی موهای چرب . این روغن باعث می شود پوست سر نیز سالم بماند . روغن نارگیل حاوی کربوهیدرات، انواع مواد معدنی و ویتامین است ، و کمک می کند ساقه موها تقویت شود . همچنین استفاده هفتگی آن می تواند به رشد مو نیز کمک کند.

۳ – موهای خیلی خشک و آسیب دیده – روغن ماکادمیا 

روغن های خشکبار معمولا قوی ترین ها هستند ، و در این میان روغن ماکادمیا نیز از غنی ترین های آنهاست . اگر موهای خیلی خشک یا آسیب دیده دارید ، از این روغن مانند ماسک مو و به صورت هفتگی روی موهایتان بزنید . اگر موهایتان را با اتوی مو صاف می کنید پس از اینکار از این روغن استفاده کنید .

همچنین بخوانید :   با این روش ها موهای شاداب و سالم داشته باشید

۴ – پوست حساس – روغن تخم خربزه

این روغن سرشار از امگا ۳ و اسیدهی چرب است که باعث افزایش رشد مو می شود.  پروتئین و ویتامین های C ، B2 و G موجود در این روغن نیز خاصیت ترمیمی دارند و علاوه بر اینکه موها را نرم می کنند، برای پوست سر نیز مفید است. بخصوص اگر پوست حساسی دارید و معمولا پوست سرتان به خارش می افتد و یا به محصولات آرایشی که به موهایتان می زنید عکس العمل نشان می دهد، روغن دانه خربزه انتخاب مناسبی برای شما است.

۵ – مناسب برای از بین بردن شوره مو – روغن بادام

اگر چه روغن بادام یکی از سبک ترین روغن های خشکبار است اما این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، اسیدهای چرب و پروتئین است. این روغن همچنین منیزیم زیادی دارد که باعث رشد مو و کاهش شکنندگی مو می شود.
اگر پوست سرتان دچار خارش می شود کمی با روغن بادام سر را ماساژ دهید تا این حساسیت از بین برود.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *