سلامتینکات سلامتی

مزیت‌های بخور سرد نسبت به بخور گرم

با آغاز فصل زمستان، سرماخوردگی، گلودرد و خشکی بینی هم گسترش پیدا می‌کند. بخور دادن یکی از تکنیک‌هایی هست که خیلی از اشخاص برای رفع مشکل خشکی مجرای تنفسی و تسریع روند درمان سرماخوردگی خودشان به کار می‌برند. بهتر است که بدانید راحتی تنفس و مرطوب نگه داشتن مجرای تنفسی از خواص و فواید بخور سرد به حساب می‌آید و دراین رابطه بخور سرد بسیار بهتراز بخور گرم عمل می کند.

پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد، افزایش رطوبت هوا حداقل تا ۴۰ درصد، به طور قابل توجهی قدرت ویروس‌های موجود در هوا را که موجب سرایت سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند را کاهش می‌دهد.

هوای سرد و خشک، رطوبت پوست شما را می‌گیرد و موجب تسریع روند پیری پوست می‌گردد، بخور می‌تواند از این عوارض مخرب پیش گیری کرده و پوست شما را زیاتر و باطروات‌تر نگه دارد. در ادامه به ۳ مورد از مزیت‌های بخور سرد نسبت به بخور گرم می‌پردازیم

 

مزیت‌های بخور سرد نسبت به بخور گرم

 

  • یکی از موارد برتری بخور سرد نسبت به بخور گرم ایمنی دستگاه بخور سرده؛ دستگاه بخور گرم جهت افزایش دمای آب،  مجهزبه المنت‌های گرمازا است؛ المنت‌های گرمازا علاوه برآن‌که مصرف برق بیشتری دارند، آب را تاحدی داغ می کنن که خطر بروز سوختگی را هم به وجود می‌آورد.
  • از دیگر مضرات این آب داغ شده توسط المنت، رسوب دهی بیشتر دستگاه است. آب هر چه بیشتر داغ شود رسوب بیشتری در دستگاه ایجاد می کند.
  • بخار ناشی از بخور گرم قدرت پرش کمی داره و تنها فضای محدودی را مرطوب نگه می دارد، درصورتی که از فواید بخور سرد این‌است که بخار ناشی از آن با قدرت پرش زیاد، محیط گسترده تری رو مرطوب نگه می دارد.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *