سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

محصولات مراقبت از پوست را با توجه به آب و هوای شهرتان انتخاب کنید!

محل زندگی شما تنها آدرس پستی شما را نشان نمی‌دهد بلکه به شما محصولات مراقبت از پوست را که مناسب منطقه شماست نیز نشان می‌دهد. در هر کجا که زندگی می‌کنید؛ در شمال مرطوب، جنوب با هوای گرم و خشک یا منطقه‌ای سرد و بادخیر هر کجا که هستید بایدمراقبت پوستی مخصوص به آب و هوا و منطقه زندگی خود را انجام دهید

محصولات مراقبت از پوست مخصوص آب و هوای گرم و مرطوبمحصولات مراقبت از پوست در هوای گرم و شرجی

اگر شما در جایی زندگی می‌کنید که هوای اطراف شما در طول سال گرم و مرطوب است، به احتمال زیاد اغلب اوقات احساس می‌کنید پوست‌تان چسبناک است، حسی که احتمالا دوست ندارید و قطعا دوست ندارید این حس را روی صورت خود هم داشته باشید. در این نوع آب و هوا، یک پاک کننده خوب شما را از این حس ناخوشایند نجات خواهد داد. جوشوا زیکنر متخصص پوست و مدیر تحقیقات زیبایی و تحقیقات بالینی و استادیار پوست در مونت سینای نیویورک می‌گوید: گرما و رطوبت می‌تواند حس چرب و روغنی بودن پوست را به وجود بیاورد به طوری که پاک کننده مناسب پوست برای برداشتن چربی و کثیفی از پوست لازم است. دکتر زایکنر توصیه می‌کند ازشوینده‌های آبرسان صورت اجتناب کنید و در عوض آن با مواد سبکتری مانند پاک کننده فومی صورت‌تان را بشویید

هوای سرد و بادخیزمحصولات مراقبت از پوست در هوای سرد و بادخیز

سرما و باد به نظر بدترین شرایط آب و هوایی برای پوست است. نه تنها سرد شدن را احساس می‌کنید، بلکه باد هم یک دشواری دیگر را ایجاد می‌کند که باعث بوجود آمدن ترکهای عمیق در لبها می‌شود (حواستان باشد که بالم لب را به صورت یک لایه ضخیم استفاده کنید) و پوست را خشک می‌کند. در اینجا محصولات مراقبت از پوست مختص آب و هوای سرد و خشک را باید استفاده کرد و محصولات مراقبت از پوست آبرسان از جمله یک پاک کننده آبرسان و البته یک مرطوب کننده غلیظ نقش مهمی را بازی می‌کند. دکتر زایکنر می‌گوید: باد در ترکیب با آب و هوای سرد و خشک، لایه بیرونی پوست را از بین می‌برد با محروم کردن پوست از چربی‌های طبیعی پوست که همچون یک سد از پوست محافظت می‌کنند. او می‌گوید: از محصولات مراقبت از پوست که می‌تواند پوست را تحریک کند همانند رتینوئیدها، اجتناب کنید و آنها را با محصولات حاوی پپتیدها که باعث تحریک کلاژن بدون تحریک پوست می‌شوند، عوض کنید.

مراقبت از پوست در هوای گرم و خشکمحصولات مراقبت از پوست در هوای خشک و گرم

اجازه ندهید که گرما شما را فریب دهد: فقط به خاطر اینکه هوا خیلی گرم است دلیل نمی‌شود که مرطوب کننده کمتری استفاده کنید. گرما واقعا می‌تواند پوست را خشک کند، بنابراین اضافه کردن یک مرطوب کننده سبک ضروری است. دکتر زیکنر هشدار می‌دهد: از روغن‌ها و محصولات مرطوب کننده حاوی روغنها که ممکن است به پوست فشار بیاورند اجتناب کنید در عوض از یک مرطوب کننده ژلی یا سرم اسید هیالورونیک استفاده کنید. و باز هم یک پاک کننده خوب خیلی مهم است. مرطوب کننده ضروری است اما همزمان باید مواظب باشید که پوست شما چرب، جوشدار و یا حتی خشک‌تر نشود.

محصولات مراقبت از پوست هوای سرد و خشکمراقبت از پوست در هوای سرد و خشک

دماهای پایین به پوست لطمه می‌زند و می‌تواند در توانایی آن برای حفظ آب پوست تاثیر بد بگذارد. بنابراین شما باید از هر نوع اسکرابهای لایه بردار (هم فیزیکی و هم شیمیایی) که ممکن است موجب پوسته پوسته شدن و حتی سوختگی پوست شود، دوری کنید. در عوض به آنچه که پوست شما نیاز دارد توجه کنید، که آن محصولات مراقبت از پوست برای آبرسانی کافی به پوست است. یک محصول مراقبت از پوست بر پایه مشتقات وازلین که یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می‌کند تا به ترمیم این سد کمک کند،  انتخاب کنید. پوست خوب داشتن آسان نیست و به خاطر توصیه‌های زیاد و جور واجور شناخت حقیقت از افسانه سخت است.

مراقبت پوستی مخصوص پوست جوشدار در هر آب و هواییمراقبت از پوست چرب و جوشدار

اگر پوست شما مستعد آکنه است احتمالا تا بحال به دنبال محصولات مختلفی در فروشگاه‌ها و دارخانه‌ها رفته‌اید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست لایه بردار همچون اسکراب‌ها، اسید سالیسیلیک یا گلیکولیک اسید می‌تواند به برداشتن لکه‌های روی پوست کمک کند. اسکراب‌ها در برداشتن مواد تجمع یافته از حفره‌ها و کشتن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه عالی هستند. اگر در آب و هوای سرد و بادخیز زندگی می‌کنید استفاده از لایه بردار به میزان زیاد اصلا مناسب نیست چون با آنها پوست شما خشک خواهد شد. همچنین آکنه روی پوست به این معنی نیست که شما باید استفاده از مرطوب کننده را کنار بگذارید، بلکه در عوض باید  از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

محصولات مراقبت از پوست مخصوص پوست مسنمحصولات مراقبت از پوست مسن

به نظر می‌رسد اهمیت مرطوب کننده یک موضوع مشترک برای تمامی انواع پوست در همه اقلیم‌ها و مکانها است، اما مرطوب کننده برای افرادی که دارای پوست بالغ و یا خشک هستند، بسیار مهم است. هر دو پوست بالغ و خشک نیاز به آبرسانی دارند بدون توجه به اینکه اشخاص در چه نوع آب و هوا و مکانی  زندگی می‌کنند. انتخاب یک مرطوب کننده آبرسان، سرم حاوی پپتید و البته مرطوب کننده بسیار خوب است. پوست دارای رطوبت مناسب قطعا جلوه زیبایی خواهد داشت و یقینا پوسته ریزی آن متوقف خواهد شد.

محصولات مراقبت از پوست حساس در تمامی آب و هواها و مناطقمحصولات مراقبت از پوست حساس

وقتی که بحث پوست حساس پیش می‌آید، یقینا پوست حساس‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید. گاهی اوقات بیشتر روی چهره، خارش، قرمزی و التهاب در بخش میانی پوست پیدا می‌کند. اگر پوستی حساس دارید، بهتر است که یک رژیم ساده مراقبت از پوست شامل پاک کننده، تونر و مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید. همچنین بهتر است که از محصولاتی که کاملا طبیعی و بدون عطر هستند، استفاده کنید زیرا هر نوع افزودنی ممکن است به حساسیت پوست شما بیفزاید.

منبع: مجله قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *