تغذیه و تناسب اندامورزش

تناسب اندام و اعتماد به نفس چه ارتباطی با هم دارند؟

در ساده‌ترین شکل، می‌توان اعتماد به نفس را این‌گونه تفسیر کرد : « بدانیم در چه زمینه‌هایی خوب هستیم و چگونه ارزش‌هایی را که در شخصیت‌مان وجود دارد ، به دیگران منتقل کنیم » .

تناسب اندام به معنای “مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که افراد با داشتن یا رسیدن به آنها قابلیت انجام فعالیت‌های فیزیکی را به راحتی خواهند داشت”.

تحقیقات نشان داده است که شرمنده بودن از بدنتان موجب افسردگی، رژیم های غلط غذایی، و سلامتی پایین شما می شود .  پس می بینیم بین تناسب اندام و اعتماد به نفس رابطه متقابلی وجود دارد . در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در زندگی را مورد بررسی قرار دهیم . همراه ما باشید .

رابطه بین تناسب اندام و اعتماد به نفس

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در زندگی

مهم نیست که شما یک بازیگر معروف هالیوود باشید یا یک فرد معمولی که جلوی لنز دوربین ها قرار نمی گیرد مهم این است که شما باید بدن خود را دوست داشته باشید.

تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها ۲۴% مردان و ۲۰% زنان از وزن خودشان راضی هستند . برای فهمیدن ارتباط بین تصور ما از بدنمان و رضایت از زندگی محققان دانشگاه Chapman از یک نمونه ی ۱۲۰۰۰ نفری جوان تحقیقی به عمل آوردند .

آنها فهمیدند که کسانی که از وزنشان راضی نیستند اعتماد به نفس پایین دارند و از جنبه های دیگر زندگی نیز راضی نیستند .

همچنین بخوانید :   تاثیرات ورزش های ایزومتریک بر روی سلامتی بدن چیست

در همین حال کسانی که احساس بهتری نسبت به بدنشان دارند اعتماد به نفس بالا و رضایت از زندگی و ارتباطات و خانواده دوستی و رضایت مالی بالایی دارند.

اهمیت اعتماد به نفس

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در زندگی

اعتماد‌ به‌ نفس از جمله مواردی است که می‌تواند به یکی از خصوصیات ممتاز هر فرد تبدیل شود . خوشبختانه در عصر کنونی، علم از نظریه‌هایی که درمورد اهمیت اعتماد به نفس ارائه می‌شوند، پشتیبانی می‌کند.

مهمترین ویژگی های افراد با اعتماد به نفس

– این افراد مثبت‌گرا هستند و همیشه مسائل را مثبت و خوب می‌بینند و افكارشان را با صدای بلند بیان می‌كنند .

– قدم‌های آدم با اعتماد به نفس گاه تند و همراه با استواری است.

– خنده این افراد با صدای بلند و رسا همراه است .

– افراد دارای اعتماد به نفس معمولا یك مشخصه یكسان دارند و آن سكوت‌های معنی‌دار آنهاست كه در میان جملات دیگران و جملات خودشان از این سكوت‌ها استفاده می‌كنند.

– تكیه كردن به صندلی و دست گذاشتن روی میز از دیگر نشانه‌های این افراد است . آنها انگشتان خود را روی میز قرار می‌دهند، انگار كه مالك میز و صندلی زیر دست خود هستند.

اهمیت تناسب اندام

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در زندگی

تناسب اندام نه تنها وزن شما را پایین نگه میدارد و باعث میشود بدنی کشیده و انعطاف پذیر داشته باشید، بلکه نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. بارها و بارها ثابت شده است که تمرینات ورزشی منظم، رژیم غذایی معقول و غنی از مواد مغذی و شیوه زندگی فعال و پر تحرک، فاکتور های مهمی در حفظ سلامت بدن می باشند.

مهمترین ویژگی های افراد با تناسب اندام مناسب

– آنها سيرشدن را به پر شدن معده ترجيح ميدهند.

– آنها دريافته اند كه گرسنگي يك مورد اورژانس نيست.

– آنها از غذا براي تسكين غصه هاي خود استفاده نميكنند.

– آنها ميوه بيشتري ميخورند.

–  آنها بنده عادتند

–  آنها داراي ژن اراده و خويشتن داري هستند.

– آنها اهل حركت هستند.

– آنها خوب ميخوابند.

نکاتی در رابطه بین تناسب اندام و اعتماد به نفس

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس در زندگی

• از خود تعریف کردن را تمرین کنید

همانطوری که برای دوستانتان مایه می گذارید و از آنها تعریف می کنید خودتان را نیز خطاب قرار دهید. اگر از ظاهرتان ناراضی هستید خودتان را دوست صمیمی مثبت اندیشی بسازید و سعی کنید همیشه با مهربانی و خرسندی از وضعیتتان زندگی کنید.

• شرمندگی بابت بدنتان را فراموش کنید

اگر احساس ناخرسندی از بدنتان عادت شده باید با تمرین به آن غلبه کنید. تشخیص دهید که چه مسایلی احساس های منفی به شما می دهند و جایگزین های سالم تر و بهتر برای آن ها بیابید.

• به دنبال چیزهایی که به آن ها علاقه دارید بروید 

هیچ چیزی نمی تواند نارضایتی شما را جبران کند مگر انجام کارهای راضی کننده مثل یوگا با دوستان، پختن غذاهای خوشمزه، داشتن وعده های مناسب غذایی و …

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *