داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تپش قلب را با گیاهان دارویی درمان کنید!

تپش قلب یکی از عارضه‌های شایع قلبی است که می‌تواند در سنین مختلف بروز پیدا کند. دلایل مختلفی برای تپش قلب وجود دارد، گاهی ممکن است تپش نشانه‌ای از بروز حمله قلبی باشد و یا در اثر افزایش استرس پدیدار گردد. برای ریشه‌یابی علت این مشکل حتما باید به پزشک و متخصص قلب مراجعه کنید و با مشورت او می‌توانید از نسخه‌های گیاهی که در ادامه معرفی کردیم نیز استفاده کنید. لطفا با عطارباشی همراه باشید تا به درمان تپش قلب با داروهای گیاهی بپردازیم.

درمان تپش قلب با داروهای گیاهی

بهار نارنج

مصرف بهارنارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد. عرق بهارنارنج خاصیت آرام‌بخشی و ضد تشنج دارد. بهارنارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی نیز مفید است، برای این منظور باید قبل از خواب عرق یا دَم‌کرده آن را بنوشید. بهارنارنج، سردرد‌های عصبی و میگرنی را نیز کاهش می‌دهد.

به لیمو

به‌لیمو خاصیت آرام‌بخشی، ضد تشنج و ادرارآوری دارد و در رفع سرگیجه و تپش قلب نیز موثر است.

طرز تهیه دمنوش به‌لیمو: برای تهیه دمنوش به‌لیمو باید یک قاشق غذاخوری به‌لیمو را در یک قوری حاوی ۲ لیوان آب جوش به همراه مقداری نبات دَم کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس طبع گرم و خشک دارد و تپش قلب را نیز برطرف می‌کند.

دمنوش اسطوخودوس: برای تهیه دمنوش اسطوخودوس باید حدود پنج گرم از گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. می‌توانید روزانه سه تا چهار فنجان از این دمنوش را بنوشید.

بادرنجبویه

بادرنجبویه دارای طبع گرم و خشک است. مصرف بادرنجبویه سبب تقویت قلب می‌شود همچنین آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و خاصیت آرام‌بخشی دارد.

گل گاو زبان

گل گاو زبان شادی‌آور، رقیق‌کننده خون و مقوی قلب است همچنین این گیاه اضطراب، دلهره، افسردگی و تپش قلب را نیز رفع می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *