بارداریسلامتی

همه چیز در مورد انجام تست خانگی بارداری

از خودتان می پرسید: آیا من باردارم؟ در این یادداشت می خوانید که تست خانگی بارداری را چه موقع انجام دهید، نتیجه آن را چگونه بفهمید و بعد از نتیجه چه کاری باید انجام دهید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید که باردار شوید، به نظر می رسد زمان کوتاه تر می شود.‌ هر روز به اندازه یک هفته طول می کشد، چرا که شما منتظر تست بارداری هستید.‌ اما قبل از اینکه برای خریدن لوازم تست خانگی بارداری به داروخانه بروید، این مطلب را بخوانید تا همه چیز را در این باره متوجه شوید و بدانید که این لوازم چگونه کار می کنند.

تست خانگی بارداری چگونه کار می‌کند؟

همه تست های بارداری خانگی به یک روش کار میکنند. آنها حاملگی را از میزان هورمون های موجود در ادرار تشخیص می دهند.‌ نوار شیمیایی روی رطوبت‌سنج، هاش سی جی (hCG) انسان، که بعد از کاشت جنین شروع به تولید می کنند، را تشخیص می دهد. بعضی از آزمایش ها حتی می توانند (H-hCG) را نیز که بعد از لقاء، ترشح می شوند را نیز تشخیص بدهند که موجب تشخیص زودهنگام حاملگی می شوند.

چه موقع میتوانید تست بارداری انجام دهید؟

حتما با آن دسته از آگهی های تجاری روبه‌رو شده اید که تشخیص بارداری در پنج یا شش روز قبل از قطع شدن عادت ماهانه را وعده می دهند. با اینحال اکثر زنان باردار نتایج قطعی را به آن زودی مشاهده نمی کنند. ترزا هافمن، متخصص زنان و زایمان در بالتیمور، می گوید: یک تست ممکن است علائم شیمیایی حاملگی را نشان دهد در صورتی که فقط هورمون ها شروع به کار کرده اند و حاملگی در واقع اتفاق نیفتاده است.

اگر شما می خواهید بدون خرج کردن پول یک آزمایش دقیق داشته باشید باید حداقل تا ۷ روز بعد از قطع عادت ماهانه صبر کنید.‌

اگر زود تست انجام دهید

نمی توانید صبر کنید و می خواهید توصیه های ما را نادیده بگیرید؟ اگر باید قبل از اتفاق نیفتادن عادت ماهانه تست بگیرید، نتایج واکنش های زودهنگام فقط در آزمایشگاه نشان داده می شوند که به مراتب دقیق تر و حساس تر از تست های بارداری خانگی موجود در بازار هستند.

چگونگی انجام تست بارداری

بهترین زمان برای انجام این تست هنگام ادرار صبحگاه میباشد.‌ بسیاری از دستور العمل های تست ها به شما می گویند که ابزار تست را درون جریان ادرار خود بگیرید و سپس آن را برای یک دقیقه در یک سطح صاف قرار دهید، در عین حال برخی دیگر می گویند که ابزار تست را درون ظرفی از ادرار خود بگذارید. قبل از انجام تست، دستور العمل را با دقت بخوانید و به آن عمل کنید.‌

همچنین مراقب باشید تاریخ تست به پایان نرسیده باشد چرا که بر دقت نتیجه تاثیر منفی می گذارد.

تست منفی حاملگی بعد از یک تست مثبت

بسیاری از زنان بخاطر ترس از سقط جنین با اینکه یک بار تست مثبت داشته اند برای اطمینان مجدد، تست را تکرار می کنند.‌ اگر بعد از تست اول با جواب مثبت و بعد از تست دوم با جواب منفی مواجه شدید بهتر است به متخصص زنان و زایمان رجوع کنید.‌

در صورت مثبت بودن تست، چه باید کرد؟

به نظر میرسد که شما باردار هستید. مادر شدن بهترین خبری است که یک زن می تواند بشنود. تاریخ زایمان خود را از همان روز تخمین بزنید و با متخصص زنان و زایمان برای انجام آزمایشات و تائید نتیجه و اولین قرار ملاقات، تماس بگیرید. همچنین ویتامین های مورد نیاز پیش از زایمان را به همراه فولیک اسید مصرف کرده و به فکر یک راه با نمک برای خبردار کردن همسر و خانواده خود باشید.‌

درصورت منفی بودن تست، چه باید کرد؟

اگر تست شما منفی بود و عادت ماهانه به موقع شروع نشده، دوباره تست بگیرید. ممکن است بدن شما به اندازه ی کافی hCG تولید نکند و جواب تست منفی باشد و یا دیرتر از آنچه فکر می کرده اید تخمک گذاری اتفاق افتاده باشد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *