تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ای

چگونه وزن خود را به سرعت افزایش دهیم؟

افزایش وزن ساده و سریع به این معنی است که شما کالری های مصرفی‌تان را از میزان کالری های که در یک روز می‌سوزانید بیشتر کنید. افزایش وزن در بدن ممکن است به شکل مایعات، چربی و افزایش سایز ماهیچه ها ایجاد شود. وقتی مقدار کالری های مصرفی را در طول روز نسوزانید و در بدن باقی بمانند، وزن تان افزایش می‌یابد. وقتی بدن سوخت و ساز زیادی نداشته باشد تا کالری ها را مصرف کند، آن ها به شکل چربی برای استفاده های بعدی در بدن انباشته می شوند. در ادامه به بررسی بهترین راه های افزایش وزن سریع می‌پردازیم.

راه های افزایش وزن سریع

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» افرادی که کمبود وزن دارند و به هر دلیلی می خواهند وزن و سایز خود را افزایش دهند، حتما باید به خاطر داشته باشند که هدف نهایی شان باید داشتن وزن سالم و سلامت باشد.

چگونه وزن خود را به سرعت افزایش دهیم؟

برخی از بهترین راه های افزایش وزن سریع شامل افزایش وعده های غذایی، کاهش مصرف مایعات، ورزش کردن و خوردن اندکی غذا قبل از خواب می باشد.

وعده های غذایی خود را افزایش دهید: اگر در روز وعده های غذایی بیشتر با مقدار غذای کمتری مصرف کنید، مثل این است که کالری های مصرفی روزانه تان را افزایش داده اید. این روش بسیار موثر تر از زمانی است که شما غذای هر وعده ی اصلی تان را افزایش دهید؛ زیرا در این صورت پیش از آن که بدن تان شروع به هضم غذا کند ، شما احساس سیری می کنید.

ورزش کردن: اگرچه ورزش کردن باعث افزایش سوختن کالری ها و کاهش وزن می شود، اما اگر ورزش با مصرف کالری همراه باشد، سایز ماهیچه ها افزایش یافته و شما می توانید به جای ذخیره ی چربی، ماهیچه ها و وزن سالم و مفیدی داشته باشید.

خوردن مقدار کمی غذا پیش از خواب: اگر شما درست قبل از رفتن به رختخواب اندکی غذای بخورید، بدن شما در زمانی مناسب و به بهترین شکل ممکن از کالری های آن غذا استفاده می کند که به آن ترمیم ماهیچه و ساختمان بدن می گویند. طی ساعاتی که شما خواب هستید بدن تان به فعالیت های بسیاری مشغول است که شما نمی توانید مشاهده کنید. پس مصرف پروتئین زیاد، درست پیش از خواب باعث می شود که وزن خوب و سالمی را بدست آورید.

کاهش مصرف مایعات: اگر شما همیشه و بطور مرتب آبمیوه، آب، قهوه، چای، اسموتی و شِیک مصرف می کنید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید، باید تا جایی که می توانید آن ها را از برنامه ی غذایی تان حذف کنید. بسیاری از این نوشیدنی ها کالری کمی دارند اما شما را به سرعت سیر کرده و گرسنگی را برطرف می کنند که این مسئله به افزایش وزن هیچ کمکی نمی کند.

راه های افزایش وزن سریع

نکات رژیمی برای افزایش وزن

از بهترین نکاتی که برای افزایش وزن لازم است، مصرف غذاهای پر کالری، خوردن دسر پس از غذا، مصرف انواع شِیک ها، مصرف پروتئین زیاد، دنبال کردن مقدار کالری های روزانه و استفاده از چربی های مفید می باشد.

مصرف غذاهای پر کالری: خوردن غذاهایی با کالری بالا بر این اساس پیشنهاد می شود که همیشه کیفیت بهتر از کمیت است. این اصل برای افزایش وزن نیز بکار می رود. خوراکی هایی مانند کره ی بادام زمینی، کشمش، انواع دانه ها و آجیل ها، گواکامولی ( سس آوکادو و ادویه) ، انواع نان های سبوس دار و گوشت گاو از غذاهای پر کالری هستند که به افزایش سریع وزن کمک می کنند.

خوردن دسر پس از غذا: اگر می خواهید به خوبی از بدن خود پذیرایی کنید ساده ترین راه خوردن دسر پس از غذا می باشد؛ بخصوص اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید. افزایش وزن خوب و سالم نیازمند مصرف غذاهای سالم است، و اضافه کردن بستنی و شکلات تلخ به رژیم غذایی تان باعث می شود تا به سرعت وزن خود را افزایش دهید.

خوردن اسموتی: به جای اینکه از نوشیدنی هایی مانند آب و یا آبمیوه ی طبیعی استفاده کنید، سبزیجات و میوه ها را با هم ترکیب کنید و اسموتی درست کنید. اسموتی ها نه تنها خواص فیبری و کالری های میوه و سبزیجات را در خود دارند ، بلکه مانند خود میوه ها باعث سیری نمی شوند.

مصرف پروتئین: مصرف پروتئین به معنی تغذیه شدن بیشتر بدن و ماهیچه ها می باشد و باعث افزایش وزن می شود. اگر می خواهید وزن و سایز ماهیچه هایتان را افزایش دهید، غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، بادام، پنیر محلی و شیر را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *