دسته‌بندی نشده

۵ ترفند برای حجم‌دهی و پرپشت کردن موها!

اگر موهای شما کم‌پشت و فاقد حجمی است که شما دوست دارید داشته باشند، مایوس و ناراحت نباشید؛ امروز با ترفندهای ساده و موثری آشنا خواهید شد که مطمئنا انجام آن‌ها کمک به سزایی در افزایش حجم و پرپشت نشان دادن موها خواهند داشت. داشتن موهایی با تار نازک بیشتر مرتبط با ژنتیک شما است اما عوامل دیگری مثل درمان‌های بیش از اندازه و سخت، حالت‌دهی‌ و سبک‌های عجیب و غریب و البته بی‌مورد می‌تواند با بالا رفتن سن موجب نازک‌تر شدن موها هم بشود. اما در عین حال ترفندهای زیادی هم برای به کار بردن و تغییر ظاهری موها وجود دارد که در ادامه این مطلب با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

۱-     با استفاده از سشوار موهای‌تان را خشک کنید

ساده‌ترین و راحت‌ترین کار برای حجم‌دهی به موها استفاده از سشوار برای خشک کردن مو است. سرتان را به سمت پایین خم کنید تا موها به شکل وارونه قرار گیرند و بعد با استفاده از یک سشوار موهای‌تان را خشک کنید. این یک حقه ساده اما کارآمد است چون باعث بلند شدن ریشه موها از کف سر، هم‌زمان با خشک شدن‌ آن‌ها می‌شود. بعد از خشک شدن موها و اینکه به طور سریع و ناگهانی سر و موهای‌تان را به حالت اول باز می‌گردانید باعث می‌شوید همان موهای نازک به دسته‌ای از موهای خوش‌حالت و پرپشت تبدیل شوند.

۲-     استفاده از شامپوهای حجم دهنده

یکی دیگر از ترفندهای پرپشت کردن موها استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص حجم‌دهی است. بر‌‌خلاف آنچه که احتمالا شنیده‌اید، بهترین شامپوها با استفاده از مواد روغنی و چسبناک باعث حجم‌دهی‌ یا ضخیم و زیاد کردن موها نخواهند شد بلکه آن‌ها طوری طراحی شده‌اند تا مواد شیمیایی کم‌تری روی موها باقی بمانند. بنابراین ماده‌ اضافه‌ای روی موها نمی‌ماند تا ظاهر آن‌ها را کم‌پشت و چسبیده به سر نشان دهد. هر چه موها روشن‌تر باشند پر پشت‌تر هم دیده می‌شوند.

۳-     موهای‌تان را رنگ کنید

اگر تا به حال موهای‌تان را رنگ و یا روشن‌تر نکرده‌اید، احتمالا از تاثیرات آن بر پرپشت‌تر به نظر رسیدن موها‌ بی‌خبر هستید. اما خوب است بدانید رنگ کردن موها باعث حجم‌دهی به آن‌ها خواهد شد. مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های مخصوص موها باعث خشکی و زبر شدن آن‌ها می‌شود اما هم‌زمان به موها حجم هم می‌دهد و آن‌ها را پرپشت نشان می‌دهد. لازم نیست تمامی موها‌ی‌تان را رنگ کنید اضافه‌ کردن کمی هایلایت به لایه‌های بالایی موها و نزدیک به ریشه‌ها می‌تواند نتیجه مطلوب و موثری را در پیش داشته باشد.

۴-     از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید

یک روش موثر دیگر استفاده از شامپوهای مخصوص موهای خشک است. به محض اینکه موها چرب و روغنی شوند به نظر می‌رسد کم‌حجم، چسبیده به سر و تارهایی نازک دارند. به جای اینکه منتظر شوید تا موهای‌تان چرب شوند و به شامپو کردن احتیاج پیدا کنند بهتر است قبل از چرب شدن و در واقع به محض خشک کردن آن‌ها کمی شامپو مخصوص موهای خشک به آن‌ها بزنید. خاصیت موجود در این نوع از شامپوها باعث جلوگیری از چربی موها می‌شود و برای مدت بیشتری موها پرپشت و حجیم دیده می‌شوند.

۵-     جهت آرایش و مدل موهای‌تان را تغییر دهید

احتمالا عادت کرده‌اید همیشه موهای‌تان را به یک سمت و جهت شانه و یا آرایش کنید. این کار باعث می‌شود موها تخت و چسبیده به سر به نظر برسند. سعی کنید برای تنوع هم که شده موهای‌تان را در جهت دیگری شانه کنید و بدین شکل به موهای‌تان حجم هم بدهید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که موها خیس و یا کمی مرطوب است چون زمانی که موها خشک هستند تغییر جهت‌شان سخت خواهد بود. اگر زمانی که موها کاملا خشک هستند جهت‌شان را تغییر دهید موها کج، نامتوازن و غیر متعادل به چشم می‌آیند و حتی ممکن است به طور ثابت در یک محل قرار نگیرند. استفاده از یک اسپری مخصوص برای تثبیت موها هم می‌تواند موثر باشد.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *