عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

آشنایی با خواص درمانی مخروط سانان

مخروط سانان از گیاهان بومی قاره‌ی آمریکا می‌باشد که چندان شناخته‌‌شده نیست و مردم با خواص بی‌نظیر آن آشنایی ندارند. در طول صد سال گذشته بیش از دو هزار مطالعه‌ی علمی بر روی مخروط سانان انجام شده که در ادامه به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

 

درمانگر مشکلات تنفسی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره‌ی مخروط سانان می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی، عفونت گوش، ورم لوزه و گلو درد داشته باشد. این گل زیبا همچنین در کاهش و تسکین علائم عفونت‌های تنفسی موثر است. مطالعات نشان می‌دهند که این اثرات مخـروط سانان ناشی از خواص ضدالتهابی موجود در این گیاه می‌باشند.

دوستدار غدد لنفاوی

مخروط سانان یک پاک‌کننده قدرتمند برای سیستم لنفاوی است. سیستم لنفاوی در واقع شبکه‌ای از گره‌ها، لوله‌ها، مایعات و غدد است که مواد زائد، سموم و فرآورده‌های فرعیِ ناشی از التهاب را از بافت‌های بدن خارج می‌کند.

تسکین دهنده سندرم تونل کارپل

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که ترکیب مخـروط سانان با اسید آلفا لیپوئیک، اسید لینولئیک و کوترستین می‌تواند اثر شگرفی بر کاهش درد و سایر علائم سندرم تونل کارپل داشته باشد.

درمان گزش حشرات

تابستان نزدیک است و هوای گرم باعث می‌شود تا سر و کله‌ی حشرات پیدا شود. گزش حشرات می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و خارش نیش آنها حقیقتا عذاب‌آور است. مخروط سانان می‌تواند بعنوان یک درمانگر طبیعی برای رفع این مشکل عمل کند. تنها مقدار کمی از این گیاه می‌تواند به سرعت خارش و ورم ناشی از گزش حشرات را متوقف کند.

خواص ضدالتهابی و ضد درد

مخروط سانان سابقه‌ای طولانی در کاهش التهاب دارد. محققان در پژوهش‌های خود دریافتند که مـخروط سانان قادر به تنظیم کردن مواد مختلف شیمیایی که در واکنش به درد و التهاب در بدن شکل می‌گیرند، میباشد. این یافته‌ها نشان داد که مخروط سانان میتواند دارویی موثر برای عارضه‌هایی باشد که با علائمی همچون درد و التهاب همراه هستند.

مقاومت به انسولین و درمان دیابت

تعداد کمی از مردم هستند که از خواص بی‌نظیر مخـروط سانان برای مدیریت دیابت و سندرم پیش‌دیابت یا همان مقاومت به انسولین اطلاع دارند. مطالعات نشان داده‌اند که مخروط سانان دارای خواص فوق‌العاده‌ی ضددیابتی بوده و قادر به تنظیم متابولیسم انسولین و قند خون در بدن می‌باشد.

 

 

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *