9 حرکت یوگا برای شادابی پوست شما - مجله سلامتی عطارباشی

۹ حرکت یوگا برای شادابی پوست شما

بسیاری از افراد با شنیدن اسم ورزش و حرکت یوگا تمرینات دشوار و عجیب به ذهن شان می آید؛ اما  حقیقت این است که بسیاری از انواع حرکت یوگا می‌تواند بسیار ساده باشد.

اگر هنگام بلند شدن از تختخواب تان، دست‌های خود را بالا کشیده باشید، می توان گفت که یک حرکت یوگا انجام داده ‌اید.

بعد از اینکه همه محصولات عجیب و غریب مراقبتی پوست را امتحان کردید، حالا آماده اید تا به پیشنهاد ما راه جدید و کم هزینه ای را امتحان کنید؟

با بالا رفتن سطح آگاهی عمومی جامعه، صرف زمان و هزینه برای افزایش زیبایی چهره به نحوی سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود و این به معنای وجود یک سود همیشگی است.

همان طور که می دانید، زیبایی چهره فقط مربوط به عوامل خارجی نیست؛ بیش از همه چیز سلامتی داخلی بدن سبب وجود این زیبایی ظاهری است.

شاید باور نکنید، ولی در مبحث پوست هم ورزش یوگا حرف های بسیاری برای گفتن دارد؛ انجام ورزش یوگا نه تنها برای سلامت جسم شما مفید است، بلکه برای پوست تان نیز معجزه می کند، به گونه ای که هیچ کرم یا سرم تبلیغاتی دیگری چنین تأثیر عمیقی نخواهد داشت.

تمام زمانی که نیاز دارید، یک ساعت است، هیچ هزینه ای هم نیاز نیست بپردازید؛ بعد از یک ساعت، تأثیر ورزش یوگا بر روی پوست تان قابل لمس خواهد بود.

بهترین تمرینات برای درخشندگی بیشتر پوست، تمرینات تنفسی، ایستادن بر روی سر و حرکت ماهی است؛ در ادامه نیز به چند حرکت آسانا اشاره می کنیم که باعث صاف شدن صورت و پاکسازی بدن از سم ها و آلودگی ها می شود.

حرکت ساروانگ آسانا

این حرکت را به نام وضعیت ایستادن بر روی شانه نیز می شناسند و از همین ابتدا لازم است بدانید که موثرترین حرکت برای درخشندگی پوست، همین حرکت یوگا است.

این حرکت باعث بهبود بافت صورت و افزایش کیفیت پوست تان می شود؛ زیرا انجام حرکت ساروانگ گردش خون بدن را افزایش داده و زمانی که بر روی شانه قرار می گیرید، خون رسانی به صورت نیز بیشتر می شود.

تکرار ۳ تا ۵ باره این حرکت در طول روز باعث می شود تا بعد از مدتی از هرگونه آکنه یا چروک خلاص شوید.

حرکت هالاسانا

این حرکت را به نام گاو آهن نیز می شناسند و یکی از بهترین آساناهای موجود برای رسیدن به سلامتی و درخشندگی طبیعی پوست است و علاوه بر این مزایا، به بهبود سیستم گوارشی کمک کرده و در طولانی مدت باعث طراوت و سلامت پوست شما می شود.

حرکت اوتان آسانا

این حرکت را به نام وضعیت خم به جلو ایستاده نیز می شناسند، این خم شدن به جلو مزایای بسیاری دارد.

شما با انجام این حرکت باعث حرکت خون به سمت صورت تان می شوید؛ این حرکت یکی از کاربردی ترین تمرینات برای درخشش بیشتر صورت شما است.

چنین تمرینی نه تنها اکسیژن رسانی به سلول های پوستی را افزایش می دهد، بلکه مواد مغذی مفیدی را به پوست می رساند تا آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم کرده و پوست را جوان سازی کند.

حرکت پیچش

سلامت سیستم گوارش، مهم ترین نکته برای داشتن پوستی سالم و درخشان است؛ انجام حرکت پیچش در حالت نشسته باعث دفع سموم و مواد خطرناک تجمع یافته در اعضای بدن می شود؛ شک نکنید که همیشه پاکسازی بدن از مواد اضافی برای بهتر شدن پوست، معجزه می کند.

حرکت ماتسی آسانا

این وضعیت یوگا را به نام ماهی نیز می شناسند؛ انجام این تمرین به بهبود عملکرد تیروئید، غده صنوبری (توده بافتی مخروطی ‌شکل کوچکی است که به وسیله ساقه‌ ای، به سقف بطن سوم مغز متصل است) و غده هیپوفیز کمک کرده و ترشح هورمون های بدن را متعادل می کند.

انجام این حرکت آسانا باعث کشش عضلات صورت و گردن می شود؛ همچنین اگر از داشتن غبغب رنج می برید وراه های زیادی را برای برطرف کردن آن امتحان کرده اید، پیشنهاد ما به شما انجام حرکت ماهی است؛ زیرا بعد از مدتی، دیگر از غبغب زیر گلوی تان خبری نخواهد بود.

حرکت تریکون آسانا

معمولاً این حرکت را به نام وضعیت مثلث می شناسند؛ این حرکت با باز کردن مسیر تنفسی، قفسه سینه و عضلات قلب بهترین تمرین برای درخشش پوست محسوب می شود؛ انجام این تمرین باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست شده و جوانی و شادابی را برای تان به ارمغان خواهد آورد.

حرکت بوجانگ آسانا

حرکت بوجانگ آسانا یا مار کبری یک حرکت آرامش بخش و آرام کننده است که بدن را از گرفتگی ها و استرس های روزمره رها می سازد و در کنار این فواید ریلکسیشن با افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوستی و دفع سموم تجمع یافته در بدن، باعث جوان سازی پوست نیز می شود.

حرکت آسترا آسانا

علاقمندان به ورزش یوگا، این حرکت آسانا را به نام حرکت شتر نیز می شناسند؛ انجام این حرکت باعث خم شدن کمر و بازکردن قفسه سینه و افزایش ظرفیت شش ها برای عمل دَم بهتر می شود، این یعنی اکسیژن رسانی بیشتر به بدن؛ این حرکت با کاهش استرس و متعادل کردن سطح هورمون های بدن به کاهش آکنه نیز کمک می کند.

حرکت پاوان موکت آسانا

این وضعیت را با نام حرکت آزادسازی باد نیز می شناسند؛ این حرکت یکی از تسکین دهنده ترین و بهترین حرکات برای دستگاه گوارش فرد است.

در ابتدای مقاله نیز گفتیم که دستگاه گوارش و پوست ارتباط مستقیمی با هم دارند؛ البته فراموش نکنید که این حرکت برای درمان یبوست نیز معجزه می کند.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *