سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

جوانسازی پوست با ۳ اسموتی بی نظیر

همیشه به ما می گویند که آب زیاد مصرف کنید؛ اما آیا واقعا می دانید دلیل آن چیست؟ سلول ها، اعضا و بافت های بدن برای عملکرد بهتر باید همیشه مرطوب باشند. آب در بدن وظایف بسیار زیاد و باورنکردنی دارد: دمای بدن را کنترل می کند، مفاصل را نرم کرده و مواد غذایی را به اعضای مختلف انتقال می دهد. همچنین تعادل بین آب و الکترولیت باعث تعیین چگونگی عملکرد دیگر اعضای بدن می شود. یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست ، تامین آب مورد نیاز بدن است.

به گزارش عطارباشی به نقل از «ومنزهلث مگ» یکی از بدترین نمودهای کمبود آب مصرفی، خشکی و چروک شدن پوست می باشد. وقتی سن ما بالا می رود، بافت های بدن دیگر نمی توانند به خوبی دوران جوانی، آب نگه دارند؛ در نتیجه پوست توانایی ترمیم خود را از دست می دهد. اما می توانید با مصرف حداقل ۲ اونس آب در روز ، رطوبت را در بدن خود حفظ کرده و از خشکی و چین و چروک پوست تان جلوگیری کنید.

این سه اسموتی به جوانسازی پوست و حفظ سلامتی آن کمک میکنند:

اسموتی خیار

برای مصرف ۱ نفر

می توانید تکه های خیار که لیز و مرطوب هستند را روی چشم هایتان بگذارید و یا با میکس و تهیه ی این اسموتی لذیذ و مفید و مصرف آن با سالخوردگی مبارزه کنید. علاوه بر این که خود خیار سرشار از فیبر است، می توان این اسموتی را با طالبی که حاوی ویتامین A و C می باشد میکس کرد و با مصرف آن به ترمیم سلول های پوستی و برگشت کلاژن های از دست رفته ی پوست، خاصیت ارتجاعی پوست و داشتن پوستی با طراوت کمک کرد. خیار و طالبی سرشار از پتاسیم هستند که خشکی بیش از حد پوست را برطرفمی کنند. همچنین شیر نارگیل هم می تواند در مناطق گرمسیری از خشکی پوست جلوگیری کند.

مواد تشکیل دهنده

۱ خیار متوسط را پوست کنده، قسمت تخم هایش را جدا کنید و خرد کنید

۱ فنجان شیر نارگیل

نصف فنجان طالبی خرد شده

نصف فنجان پاپایا (عنبه هندی) خرد شده

۱ لیموی کوچک را پوست کنده، چهارقاچ و خرد کنید

چند تکه یخ

دستورالعمل

خیارها، شیرنارگیل، طالبی، پاپایا، لیمو و یخ ها را در میکسر بریزید و خوب میکس کنید تا به غلظت دلخواه برسد. سپس آن را بصورت خنک میل کنید.

*برای نتیجه ی بهتر، همه ی مواد را پیش از میکس کردن در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی: ۱۴۳ کالری، ۱گرم چربی (صفر گرم چربی اشباع شده)، ۳۵ گرم کربوهیدرات، ۲۶ گرم قند، ۶۹ میلی گرم سدیم، ۵ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین.

جوانسازی پوست با اسموتی برزیلی

برای مصرف ۱ نفر

این تقویت کننده ی پوست قوی از مخلوط کلم و بلوبری، که هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند درست می شود. آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد از بین رفته و افزایش تولید کلاژن موثر است. مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن، آجیل برزیلی (که سرشار از ترکیبات سلنیم می باشد که برای خاصیت ارتجاعی پوست مفید است)، اسید چرب امگا ۳ ، ویتامین E (که باعث رطوبت پوست می شود) و مس ( که به تولید ملانین های پوست کمک می کند) هستند. پس حتما تهیه و میل کنید.

مواد تشکیل دهنده

۱ فنجان شیر نارگیل

۱ فنجان کلم خرد شده

۱ فنجان بلوبری تازه یا منجمد

۱ عدد پرتقال پوست کنده

۲ نوع آجیل برزیلی

دستورالعمل

شیر نارگیل، کلم، بلوبری، پرتقال و آجیل های برزیلی را در میکسر بریزید. خوب مخلوط کنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. و سپس میل کنید.

ارزش غذایی: ۲۹۱ کالری، ۷ گرم چربی (۱.۵ گرم چربی اشباع شده)، ۵۷ گرم کربوهیدرات، ۳۷گرم قند، ۷۲ میلی گرم سدیم، ۹ میلی گرم فیبر، ۷ گرم پروتئین.

جوانسازی پوست

اسموتی جزیرۀ زمان

برای مصرف ۱ نفر

این اسموتی بسیار خوش طعم و شگفت انگیز است و برای جوانسازی پوست مفید می باشد. انبه و توت فرنگی سرشار از ویتامین A ، C و E هستند. بعلاوه آوکادو هم که یک میوهی چرب و مفید است که دارای ویتامین A و E است و باعت نرمی و رفع چین و چروک پوست می شوند. بادام هم با داشتن فیبر فراوان و ترد بودنش بسیار محبوب می باشد. مصرف میوه های منجمد شده هم خارج از فصل خودشان بسیار لذتبخش هستند.

توجه: این میوه های یخی، اسموتی را غلیظ و خنک می کند.

مواد تشکیل دهنده

۱ فنجان توت فرنگی تازه یا منجمد شده

۱ فنجان انبه ی تازه یا منجمد شده و خرد شده

۱ عدد اوکادو

نصف فنجان شیر نارگیل شیرین نشده

۲ قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده

۱۰ عدد بادام

دستورالعمل

توت فرنگی ها، انبه ، آوکادو، شیر نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری از نارگیل ها، و بادام ها را در میکسر ریخته و مخلوط کنید. بگذارید آنقدر میکس شود تا به غلظت دلخواه برسد.

سپس ۱ قاشق باقی مانده از نارگیل های خرد شده را روی اسموتی بریزید و از آن لذت ببرید!

ارزش غذایی: ۴۸۷ کالری، ۲۷ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)، ۶۵ گرم کربوهیدرات، ۴۰ گرم قند، ۲۱ میلی گرم سدیم، ۱۸ گرم فیبر، ۸ گرم پروتئین.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *