تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

تغذیه سالم کودکان با مقوی ترین خوراکی ها

خوراکی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم نه تنها خوشمزه بوده و مورد علاقۀ اغلب کودکان است، بلکه با استفاده از آنها می‌توانید تغذیه سالم کودکان را تضمین کنید. با ما همراه باشید.

تغذیه سالم کودکان

خوراکی‌های مغذی برای کودکان

به گزارش عطارباشی به نقل از «کوکینگ‌لایت» خریدن و آماده کردن غذاهای سالم برای اغلب والدین کار راحتی میباشد. اما گاهی اوقات راضی کردن کودک برای خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات دشوار است. به همین دلیل ما در این مطلب خوراکی‌های سالمی را معرفی می‌کنیم که قول می‌دهیم فرزند شما به آنها علاقه دارد و بدون دردسر آنها را می‌خورد.

بذر کتان

این دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که برای رشد مطلوب مغز لازم هستند. بذر کتان به طور کامل و پودر فروخته می‌شود، اما محققین باور دارند پودر این دانه‌ها برای جذب بهتر مناسب‌ترند. سعی کنید پودر بذر کتان را بر روی خوراکی‌های مختلف مانند غلات صبحانه یا کیک کودکتان بپاشید. یا می‌توانید برای پخت کیک یا نان، یک‌چهارم از آرد مصرفی را با پودر بذر کتان جایگزین کنید.

توفو

احتمالا دارید با خودتان فکر می‌کنید که فرزندتان هیچ‌وقت توفو نمی‌خورد. اما نگران نباشید، نیازی نیست توفو را به صورت مستقیم در رژیم کودکتان جای دهید. کافیست از توفو به عنوان یک پایۀ خامه‌ای در تهیۀ بستنی یا دسرهای مختلف استفاده کنید. توفو منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامین‌های ب، کلسیم، آهن و سایر مواد مغذی مورد نیاز کودکان است که برای رشد مناسب استخوان‌ها مفیدند. در اینترنت به دنبال دستورهای غذایی که توفو در آنها استفاده شده است بگردید.

سیب‌زمینی شیرین

این سیب زمینی یکی از مغذی‌ترین سبزی‌ها در سراسر جهان بوده و برای تغذیه سالم کودکان بسیار مفید است. ویتامین آ موجود در سیب زمینی شیرین به حفظ سلامت چشم‌ها کمک کرده و همانند یک آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کند. از آنجایی که این نوع سیب زمینی طعمی شیرین داشته و رنگش روشن است، اغلب کودکان آن را دوست دارند. حتما سعی کنید در تهیۀ غذاهای از سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

ماست

سرشار از باکتری‌های مفید به نام پروبیوتیک‌ها بوده و رمز سالم نگه داشتن معده و روده است. از خرید ماست‌های قنددار که معمولا کودکان را به عنوان مشتری هدف قرار می‌دهند خودداری کنید، زیرا این ماست‌ها پروتئین و پروبیوتیک‌های کمی دارند. برای کودکتان ماست بدون‌چربی، کم‌چرب یا ماست چکیده (یونانی) تهیه کنید و به آنها یک قاشق عسل و تکه‌های میوه‌های تازه اضافه کنید.

ماهی سالمون

سالمون وحشی یک منبع عالی از پروتئین باکیفیت بوده که کودکان برای رشد مناسب به آن احتیاج دارند. این ماهی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای رشد مغز و سلامت قلب ضروری‌اند. این ماهی همچنین بدلیل داشتن طعم خوب و طبیعی‌اش، گزینه‌ای عالی برای والدین پرمشغله است و نیازی به طعم‌دهنده و ادویه‌های خاصی ندارد. اگر نگران جیوۀ موجود در ماهی‌ها هستید، باید بدانید که به گفتۀ سازمان غذا و داروی آمریکا، سالمون جزو ۵ ماهی با کمترین میزان جیوه می‌باشد.

آووکادو

این میوه سرشار از چربی‌های غیراشباع مونو می‌باشد که در واقع به آنها چربی‌های خوب گفته می‌شود و باید در رژیم غذایی هر کودکی وجود داشته باشند. متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌کنند که ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری دریافتی کودک باید از این نوع چربی‌ها باشد. خوشبختانه آووکادو میوه‌ای است که بافت خامه‌ای داشته و اغلب کودکان آن را دوست دارند. همچنین می‌توانید از آووکادو بعنوان یک سس سالم بر روی دسرها و غذاها استفاده کنید.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *