آشپزیپیش غذا و دسرساندویج و پیتزا

۵ روش فوق العاده برای تهیه نیمرو در روزهای پاییزی

نیمرو برای صبحانه های پاییزی : وقتی که اسم نیمرو می آید خیلی راحت یک تخم مرغ را برداشته می شکنید و طبق سلیقه تان مبنی بر شلی و سفتی آن را سرخ می کنید هر آدمی در جایی از زندگی‌اش کارش به نیمرو می‌افتد . حتی آنهایی که آشپزخانه‌نشین‌ها را دیوانه‌های بی‌کار و شکم‌ پرست می‌دانند گاهی مجبور می‌شوند برای پختن نیمرو پای گاز بایستند و آشپزی را تجربه کنند .  بسیاری در پس نیمرو خوری حال خستگی و نداری و زندگی مجردی می‌بینند . اما این یک روی نیمرو است . نیمرو انواع دارد و گاهی مزه‌های این همگانی‌ترین غذا چنان هیجان‌انگیز است که حال نداری و مفلوکی را نمی‌توان به آن نسبت داد .

در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم طرز تهیه ۵ نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی را به شما عزیزان آموزش دهیم . همراه ما باشید .

۱ – نیمروی کلاسیک

طرز تهیه 5 نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی

نیمروخور‌های حرفه‌ای معمولا تخم‌مرغ را با طعم کره می‌پسندند . برای این منظور کف ماهی تابه را با چند قطره روغن داغ کنید که کره به هنگام آب شدن نسوزد . وقتی کف کره کمی در ماهی تابه فرو نشست هنگام انداختن تخم‌مرغ‌ هاست. مساله این است که تخم‌مرغ باید در کره یا روغن داغ اضافه شود به‌گونه‌ای که بلافاصله بعد از اضافه شدن تخم‌مرغ جلز و ولِز آن آغاز شود . به‌طور معمول گفته می‌شود وقتی اولین نشانه طلایی شدن در گوشه‌های سفیده تخم مرغ دیده شود، نیمرو آماده شده است. این تخم‌مرغ با کمی نمک و فلفل می‌شود یک نیمروی کلاسیک.

۲ – نیمروی سبز

طرز تهیه 5 نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی

ماهیتابه را روی حرارت متوسط روی گاز بگذارید. کمی روغن بریزید. تا داغ شدن روغن باید ادویه‌ها را اضافه کنید. کمی نعناع خشک را کف‌مال کنید، کمی فلفل دلمه ای سبز می‌خواهید و مقداری هم تخم گشنیز سائیده شده است. این‌ها را یکی دو بار بچرخانید. روغن که داغ شد تخم‌مرغ را اضافه کنید. در این مدل از نیمرو بهتر است تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید تا ادویه‌ها بر همه جای تخم‌مرغ‌ها بنشینند. کمی هم نمک و فلفل اضافه کنید.

۳ – نیمروی زرد

طرز تهیه 5 نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی

کمی روغن در ماهیتابه بریزید و تا قبل از داغ شدن کمی زردچوبه بریزید (برای دو عدد تخم‌مرغ نصف قاشق چایخوری، کوچک‌ترین واحد قاشق کفایت می‌کند) علاوه‌ بر این مقدار کمی هم زعفران سائیده شده استفاده کنید. یکی دو باری ادویه‌ها را بچرخانید و پیش از سوختن روغن، تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. در صورت علاقه می‌توانید تخم گشنیز سائیده شده هم در‌‌ همان مرحله ادویه سرخ کردن استفاده کنید. در این نیمرو به خاطر ته شیرینی زعفران و زردچوبه می‌توانید از فلفل بیشتری استفاده کنید و اصطلاحا تندی خوب روی آن می‌نشیند.

۴ – نیمروی قرمز

طرز تهیه 5 نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی

روغن را ماهیتابه بریزید کمی رب گوجه فرنگی و فلفل پابریکا بزنید و تفت بدهید و در ‌‌نهایت قبل از سوختن روغن تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید. به هنگام اضافه کردن نمک و فلفل، حواستان به شوری رب باشد. این نیمرو یادآور املت است و دربسیاری از قهوه‌خانه‌ها به‌عنوان املت از آن یاد می‌شود.

۵ – نیمروی آبی

طرز تهیه 5 نوع نیمرو برای صبحانه های پاییزی

از این نیمرو به‌عنوان نیمروی ژاپنی‌ هم یاد می‌شود و با توجه به اینکه از روغن در آن استفاده نمی‌شود، غذای سالمی به حساب می‌آید. برای این کار نیم پیمانه آب را در ماهیتابه بریزید و شعله را زیاد کنید. چند لحظه صبر لازم است که جوشیدن این اندک آب آغاز شود. حباب‌ زدن‌های آب که شدت گرفت تخم‌مرغ را بشکنید و صبر کنید تا سفیده‌رویی همین حرارت زیاد ببندد و آب بخار شود. در این میانه زرد نمک و فلفل را روی تخم مرغ بپاشید. از میان ادویه‌های دیگر هم کمی تخم گشنیز به کار می‌آید. این تخم‌مرغ یاد آور تخم‌مرغ نیم‌پز یا‌‌ همان عسلی است، اما در ‌‌نهایت سفت‌تر از آن می‌‌شود .

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *