سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

ماهی گارا روفا روشی برای پاکسازی پوست!

از ماهی گارا روفا یا دکتر ماهی چه می‌دانید

ماهی گارا روفا ملقب به دکتر ماهی جهت درمان بیماریها و امراض پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیستگاه اصلی این نوع ماهی‌ها سرچشمه های آب گرم کشور ترکیه می باشد و بیشترین کاربرد و استفاده از آن‌ها در کشور ژاپن صورت می‌گیرد. در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی اطلاعات کلی از ماهی گارا یا دکتر ماهی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. با ماهمراه باشید.

فواید استفاده از دکتر ماهی

امروزه در اغلب سالن های آرایشی و حتی درمانی علی‌الخصوص در کشورهای حوضه آسیای شرقی از ماهی گارا روفا برای پاکسازی پوست، بهبود خشکی پوست و همین طور پاکسازی کک و مک استفاده می کنند. این روش در اغلب مراکز درمانی مالزی، ژاپن، کره و تایلند مرسوم می باشد. به اعتقاد برخی متخصصان شیوه های طبیعی درمان شیوه‌ای منحصربه‌فرد جهت درمان برخی بیماری های پوستی همچون پسوریازیس، زبری پوست و برخی التهاب های سطحی در پوست است.

شیوه استفاده از ماهی گارا روفا

در این شیوه بلافاصله بعداز آنکه اندامی از بدن بیمار مانند دست یا پای او درون آب قرار می گیرد، ماهی های گارا روفا به سراغ عضو می‌آیند و به سمت بافت ها و پوست های ضخیم ومرده سطح پوست می روند.؛ این ماهی‌ها که از پوست‌های مرده تغذیه می کنند در مدت زمانی اندکی (حدودا ۳ ماه) می توانند به پاکسازی پوست و از بین بردن خشونت های پوستی مخصوصا در ناحیه آرنج و پاشنه پا به بیماران کمک کنند.

مدت زمان پیشنهادی

متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند که اثرگذاری این ماهی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرئ که فرد در هفته ۳ جلسه ۱۵ دقیقه ای از این ماهی ها برای درمان استفاده نماید.

نکات قابل توجه

راههای مراقبت و درمانی پدیکور به کمک کتر ماهی در آسیا گسترش یافته است، ولی در برخی از ایالت های آمریکا مخصوصا فلوریدا، تکزاس و واشنگتن به علت خطر آن در انتقال بیماری از طریق جراحت های باز ممنوع می باشد.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *