داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

ویژگی های ترب سیاه برای حفظ سلامتی کبد

خواص ترب سیاه

 ترب سیاه از خانواده ترب و از دسته گیاهان غده ای است که در پروسه درمان بسیاری از بیماری های احشایی بدن موثر است.  این گیاه غده ای، در فصل پاییز و زمستان با افزایش برودت دما تاثیرگذاری مثبتش بیشتر نمایان می شود. ترب سیاه خاصیت فراوانی دارد که برای بدن انسان بسیار خوب است . ترب از نظر طب سنتی دارای طبعی گرم است و به همین دلیل در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

در طب گیاهی و سنتی، ترب سیاه را به عنوان حافظ سلامت روده ها می شناسند . تاثیر مثبت این گیاه غده ای بر روی تنظیم عملکرد صفرا کاملاً شناخته شده است. در واقع این عمل را با افزایش ترشح و دفع صفرا به خوبی انجام می دهد.

ترب سیاه از طریق سم زدایی، بر روی کبد تاثیرگذار است. به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان که ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابد و به دنبال آن مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیشتر می شود، کبد کار سم زدایی بدن را انجام می دهد. در این حالت برای پاکیزگی این عضو حساس بدن، این گیاه غده ای موثر است. البته این مطلب در مصرف ترب سیاه حائز اهمیت است که در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از آن استفاده کرد.

همچنین بخوانید :   کنترل و کاهش فشار خون بالا با این گیاهان

سایر خواص ترب سیاه

– درمان سرفه

– ضد سرماخوردگی

– برطرف کننده یبوست

– دفع عفونت مجاری تنفسی و رفع سرفه

– منبع غنی از ویتامین C

– تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع خستگی

– دفع سنگ های صفراوی

– درمانگر یرقان

– تسکین دهنده درد

– شفافیت پوست

– تاثیر عصاره برگ ترب در تقویت چشم

– دم نوش تقویت کننده ترب تقویت کننده سیستم دفاعی بدن

– جوشانده ترب درمانگر اسهال خونی

– در صورت مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار بدهید تا باعث استفراغ شده و معده را پاک می کند.

انتخاب ترب سیاه خوب

موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته ترب سیاه را در یخچال نگهداری کرد البته به شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و داخل یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌سوراخ نگهداری کنید .

منبع: مجله اینترنتی بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *